top of page

דלעת ספגטי במילוי ים תיכוני

חלקכם אולי כבר מכירים את הירק המטריף הזה, דלעת ספגטי, חלקכם אולי אפילו זוכרים את המתכון שעלה ממש כאן לדלעת ספגטי עם גבינות ועשבי תיבול. אבל סוף הקיץ כבר בפתח, ועונת הדלועים בשיאה!

אז חשבתי שמן הראוי לתת עוד מתכון נהדר עם הירק הכיפי הזה, ירק שהוא גם הארוחה עצמה וגם הצלחת. אם עדיין לא נתקלתם בפלא הזה, זו דלעת, אבל כזו שאחרי הבישול או האפייה, אפשר ממש לגרד את הבשר שלה לצורה של ספגטי! זה מספק בטירוף, זה טעים, זה ממלא, אפשר לשחק עם שלל מילויים, פשוט ארוחה מזינה ועשירה בירק וכל כך כיפית.

מה עושים? חוצים את הדלעת, מוציאים את הגרעינים ואופים. אל תדאגו, הסבר מפורט מחכה לכם למטה במתכון. אבל אחרי שאופים והדלעת מתרככת, הרעיון הוא ממש לגרד עם מזלג את הליבה שלה, ובאופן טבעי, הסיבים שלה יוצאים כמו חוטי ספגטי. לטירוף הזה אפשר להוסיף תבלינים, גבינות, עשבי תיבול, ירקות, ובאמת מה שרוצים. אפילו רוטב בולונז יילך כאן מהמם.

אז חשבתי ברוח הקיץ, הנסיעות והים התיכון, לקחת את הטעמים לכיוונים מקומיים - יוגורט וגבינת פטה, תרד, זיתים ומלא עשבי תיבול. מה אתם אומרים?

אם אתם איתי, אז בואו נכין דלעת ספגטי במילוי ים תיכוני!



|מה צריך להכנת סירות דלעת ספגטי במילוי ים תיכוני

2 יחידות דלעת ספגטי בינוני / 4 יחידות דלעת ספגטי קטנות חצויות לרוחב, מגולענות

4 כפות שמן זית

מלח ים אלטנטי לפי הטעם

פלפל שחור גרוס לפי הטעם

3 קוביות שום כתוש קפואות "דורות"

2 ביצים גדולות

1 מארז עלי תרד, שטופים וקצוצים גס

120 גר' יוגורט יווני

150 גר' גבינת פטה

4 קוביות פטרוזיליה קצוצה קפואות "דורות"

3 קוביות שמיר קצוץ קפואות "דורות"

1 כפית פפריקה מתוקה

½ כפית פפריקה חריפה / תבלין צ'ילי

½ כוס זיתי קלמטה מגולענים וחצויים

3 קוביות רוטב עגבניות קפוא "דורות"

170 גר' גאודה מגוררת


|אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-200 מעלות, טורבו.

בוזקים על חלקם הפנימי של הדלועים החצויים והמגולענים שמן זית ומעט מלח ים אטלנטי ופלפל שחור לפי הטעם. מניחים את הדלועים עם החלק החתוך כלפי מטה על מגש אפייה מרופד בנייר אפייה ואופים כ-30 דקות, עד שהדלעת מספיק רכה כדי לגרד עם מזלג את פנים הספגטי שלה.

מוציאים מהתנור, ומגרדים עם מזלג את חלקה הפנימי של כל דלעת חצויה להוציא ספגטי. הדלעת לא צריכה להיות סופר רכה, היא תמשיך להתבשל.

מורידים את חום התנור ל-180 מעלות, טורבו.

בקערת ערבוב, טורפים מעט את הביצים. מוסיפים את התרד, קוביות השום הכתוש, יוגורט יווני, פטה, קוביות פטרוזיליה, קוביות שמיר ופפריקות. מערבבים היטב ומוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם. מוסיפים פנימה את גרידת הספגטי של הדלועים, ואת קוביות רוטב העגבניות, חצי מכמות הגאודה וזיתי הקלמטה ומערבבים היטב.

מפזרים את התערובת בחזרה לתוך סירות הדלועים באופן שווה.

מפזרים מעל הכל גאודה מגוררת.

אופים 20-25 דקות עד להזהבה.


ממומן בשיתוף "דורות"

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page