top of page

עוגת פנקייק הולנדית, או: Baby Duch Pancake

עודכן: 7 באוג׳ 2023

"מה נכין בשבת? צריך משהו לארוחת בוקר!", מלא רעיונות. של כל הקרייבים שתמיד יש לי לארוחת בוקר של שבת, ואני לעולם לא מגשימה כי, איך אומרים, אני עסוקה בלהאכיל אחרים בשבת בבוקר. מלאכה שאני מאוד אוהבת ובהתחלה היה לי קשה לוותר עליה. אבל אני חייבת להגיד, מידי פעם, כשיש לי הזדמנות להנות משבת, בא לי להתפנק עם פנקייק. אני יכולה פתאום לישון עד מאוחר, לבלות אותה ברביצה, אולי אפילו עם בן זוגי. אחד הדברים שבן זוגי ואני תמיד תמיד עושים כשאני לא עובדת בשבת, זה להשקיע בארוחת בוקר, אחת הארוחות האהובות עלינו ביום, שכמעט אף פעם לא יוצא לנו לאכול יחד. ואם כבר להתפנק, הכי כיף עם פנקייק! או להתפנקק עם פנקייק! הא! אין כמו משחק מילים נחמד להתחיל איתו את שבת בבוקר. אבל אנחנו בכלל רצינו לדבר על פנקייק.

בקיצור העלינו כמה רעיונות לאוויר, אבל אז נזכרתי בהודעה ששלחה לי רוברטה, חברתי האיטלקייה המהממת. זוכרים אותה? היא נתנה לי את המתכון לטורטה דלה נונה שאתכם אוהבים לאהוב!


עוגת פנקייק הולנדית, או: Baby Duch Pancake

בקיצור, במהלך הסגר הקודם, יצא לרוברטה ולי להתכתב הרבה על מתכונים, להחליף בינינו ולהתנסות כך בדברים חדשים, כל אחת מתרבותה של השנייה. לפני כבר חודשים, רוברטה כתבה לי, ליאור, האם ניסית כבר עוגת פנקייק הולנדית? כמובן שלא. אבל היא שלחה לי תמונה שנראתה מפתה ומאוד מעניין וכבר הייתי מרותקת. היא שלחה לי את המתכון ולא מצאתי את הרגע המתאים להכין, היות ואנחנו יצאנו מהסגר והחיים, איך נאמר, חזרו לסוג של מסלול. גם אם לא המסלול אליו היינו רגילים.

חשבתי שבוקר שבת, זה שעדישי ואני פותחות יחד, הוא ההזדמנות המושלמת לבחון את הסיפור. הפעם, הסתכלתי על עוד כמה מתכונים, שלהבדיל מהטורטה דלה נונה, המתכון הספציפי לעוגת פנקייק הוא אינו איטלקי. השוויתי, ניסיתי, חשבתי, טעמתי ולבסוף כתבתי מתכון אותו שלחתי לעדי. היא אומרת, ובצדק, שזה המתכון הכי קל שלימדתי אותה. למה אני מספרת את זה לכם? כי הוא מושלם. באמת. זה יותר טעים מפנקייק רגיל, וההוכחה הכי גדולה לכך, היא שאפילו לא הוספנו מייפל. לאף ביס. זה לא פנקייק קלאסי, אל תטעו. זה משהו אחר לגמרי. זה בקטגוריה אחרת.

אני אגיד לכם מה לדעתי עשה את המנה: סוכר לימון, כפי שתקראו בהמשך, ולהכין במחבת חמאה חומה. אלה שני הדברים שלא הייתי מוותרת עליהם בעד שום הון! אז זהו. שבת בבוקר, עוגת פנקייק הולנדית. קדימה לעבודה!



|מה צריך לבייבי דאץ' פנקייק (למחבת בקוטר 20-24 ס"מ)?

3 ביצים שלמות

60 גר' קמח

115 גר' חלב

50 גר' סוכר

1 כפית תמצית וניל

גרידה מלימון אחד

קורט מלח

4 כפות חמאה

|להגשה:

1 מיכל ריקוטה (250 גר')

פירות טריים

60 גר' אבקת סוכר

תמצית וניל , אופציונלי

סירופ מייפל

|אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-220 מעלות.

בקערה, מערבבים את הסוכר עם גרידת הלימון.

שומרים חצי מהתערובת, ואת החצי השני, שמים במיקסר עם הביצים, הקמח, החלב, תמצית הוניל, המלח ו-2 כפות מהחמאה (2 מתוך 4), מומסת.

מעבדים עם וו הקצפה כמה דקות עד שהמסה אחידה בלי גושים. בסקילט (מחבת ברזל יצוק, או כלי הדומה למחבת שאפשר לשים בתנור), ממיסים את 2 כפות החמאה הנותרות, ונותנים לה לבעבע קצת עד שהופכת לחמאה חומה. מוזגים את התערובת לתוך המחבת, ובוזקים מעליה את מה שנשאר מהסוכר שערבבנו עם גרידת הלימון.

מכניסים לתנור. אופים כ-15 דקות, בהן לא פותחים את התנור כי הפנקייק יכול לצנוח.

בינתיים, מכינים את קרם הריקוטה:

במעבד מזון או בלנדר, טוחנים את הריקוטה עד למרקם חלק.

מוסיפים את אבקת הסוכר ותמצית הוניל וטוחנים.

אפשר לשמור את הקרם הזה במקרר.

מגישים את עוגת הפנקייק עם הקרם ופירות טריים (אפשר גם עם מייפל!)

עכשיו אפשר להתפנקק עם פנקייק! בתיאבון!


עוגת פנקייק הולנדית
2,479 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page