top of page

פיצה עבה כמו במילאנו

לפני קרוב לחודשיים, הספקנו לנסוע לחופשה נחוצה מאוד במילאנו. מלא אנשים שאלו אותי ״מה תעשו במילאנו שבוע?״ אבל איכשהו, אותנו זה ממש לא הטריד. ההפך, ככל שחקרתי יותר, נמלאתי חשש שלא נספיק לעשות ולנסות את כל מה שתכננו בעיר האיטלקית הצפונית. וכך היה. עשינו מלא תכניות, הספקנו לא מעט, וחזרנו ממנה עם טעם של עוד.

אני תמיד אוהבת להתוודע למקומות דרך הבטן, ובמילאנו יש כמה מקומות וכמה מנות שאסור לפספס. מה שנקרא ״מטבח מילאנזי״. אז באמת עברנו בהמון מסעדות מקומיות ומשפחתיות, אבל גם הרבה אוכל רחוב. אחת התחנות שאסור לפספס כשמגיעים למילאנו, היא פיצה בשם ״ספונטיני״. ספונטיני, היא בעצם רשת, המציעה פיצה עבה, עבה מאוד, אבל עשירה מאוד, רכה, כמעט בריושית. בגרסתה הקלאסית, מספיק להזמין אותה פשוטה, עם רוטב עגבניות ומוצרלה כדי להבין את העניין. אבל בפיצריה עצמה יש גם מלא תוספות שמיטיבות מאוד עם הפיצה.

אפשר להזמין את הפיצה העבה הזו במה שנקרא ״חתיכה רגילה״ או ״חתיכה גדולה״. בעיני, חתיכה רגילה היא ארוחה לחלוקה. קל. חתיכה גדולה, אגב, זה משולש וחצי. זה מטורף. זה סלייס פיצה כל כך פסיכי, שאת הסלייס עצמו, את המשולש, חותכים לריבועים קטנים כדי שיהיה פשוט יותר לאכול אותה. זוהי לא פיצה שאפשר פשוט להרים ולתת בה ביס, זו פיצה שאוכלים עם סכין ומזלג.

והאמת, שזו פיצה שאני מפנטזת עליה מהרגע שטעמתי אותה בפעם הראשונה, והיה לי ברור, שאני חייבת לשחזר אותה כדי שאוכל להנות ממנה גם בבית מתי שרק ארצה ולא רק כשאני מגיעה שוב למילאנו.

אז בואו נכין פיצה עבה כמו במילאנו!



אל תשכחו לתייג אותי בפיצה שלכם:

אינסטגרם: lioroooosh@

פייסבוק: Lioroooosh

טיקטוק: lioroooosh@

כנסו לסרטון באינסטגרם ממש פה:



|מה צריך להכנת פיצה עבה כמו במילאנו

220 מ״ל מים

7 גר׳ שמרים

8 גר׳ סוכר

380 גר׳ קמח פיצה

10 גר׳ מלח

20 גר׳ שמן זית + 3-4 כפות לשימון התבנית והבצק

400 גר׳ רוטב עגבניות (אפשר קנוי)

300 גר׳ מוצרלה פרוסה



|אופן ההכנה:

במיקסר עם וו לישה, לשים את המים, שמרים, סוכר, קמח פיצה ומלח במהירות איטית כ-10 דקות עד לקבלת בצק אחיד וחזק.

מוסיפים 20 גר׳ שמן זית וממשיכים ללוש עד שהשמן נטמע לחלוטין.

יוצרים מהבצק כדור ומעבירים לקערה משומנת קלות. מכסים ומניחים בטמפ׳ החדר לתפיחה במשך שעה וחצי.

כדי לקצר תהליכים, ניתן לחמם תנור ל-40 מעלות ולהתפיח את הבצק בתנור למשך 30 דקות.

לאחר התפיחה, משמנים היטב תבנית אפייה עגולה בקוטר 30 ס״מ. משמנים היטב גם את הידיים ומעבירים את הבצק לתבנית. משמנים גם את הבצק מכל צידיו, וטופחים עליו כדי לשטח אותו ולמלא את התבנית העגולה.

לא חייבים להגיע עם הבצק לדפנות התבנית, מניחים אותו לעוד תפיחה אז אפשר לשטח אותו כמה שניתן ואת השאר הוא ישלים במהלך התפיחה.



מניחים לתפיחה בטמפ׳ החדר למשך 1.5-2 שעות עד להכפלת הנפח.

מחממים את התנור ל-240 מעלות, על טורבו עם חום תחתון (מאוורר עם קו תחתון).

מפזרים את רוטב העגבניות על פני כל הבצק שתפח, אין צורך להשאיר שוליים, זוהי לא פיצה המאופיינת ב״קשה״ אז אפשר להגיע עם הרוטב ממש עד קצוות הבצק.

מכניסים לתנור ל-20 דקות.

בשלב הזה הבצק נאפה עם הרוטב בלבד.



מוציאים מהתנור, ומסדרים את פרוסות המוצרלה על פני כל הפיצה, בעצם על פני כל הרוטב, ושוב, אין צורך לשמור על שוליים. מפזרים מוצרלה בנדיבות, ממש לכסות את כל הרוטב.

מעבירים את התנור לתכנית טורבו קלאסית, עדיין 240 מעלות.

מכניסים את הפיצה לאפייה לעוד כ-5 דקות.

חשוב מאוד: הגבינה תימס, אבל לא תבעבע או תשחים. המטרה היא להוציא את הפיצה מהתנור לפני שהגבינה מספיקה לשנות צבע או לבעבע. רק המסה אחידה.

מוציאים מהתנור ופורסים מיד ל-8 סלייסים (משולשים).

מגישים.

בתיאבון!





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page