top of page

קראמבל תפוחים טבעוני

שנת 2023 מתקרבת לקיצה ומטבע הדברים כששנה מסתיימת ושנה מתחילה, אני אוהבת להסתכל על מה קרה בה ולסכם קצת. גם אם לעצמי, וגם אם אף אחד לא באמת קורא את הפסקאות האלה שלפני המתכונים. אבל אני מרגישה שרגע לפני שמתקדמים לשנה החדשה, היה שינוי גדול מבחינתי ששווה כן להתעכב עליו.

השנה האחרונה הייתה שנה של צמיחה מבחינתי. שנה של בחינה מחודשת של האופן בו אני עובדת, גם ברשתות החברתיות, גם בבלוג. מה המסרים שלי, מה עומד מאחורי המתכונים שלי, וממש שנה שבה הצלחתי לדייק עוד קצת את התכנים והדנ"א המקצועי שלי.

אחד הדברים הכי טובים, אבל גם הכי מאתגרים שקרו בתחילת שנת 2023, היו שמזולה פנו אליי והציעו לי להצטרף לנבחרת שלהם. בלי להסס, הסכמתי. כבר יצא לי בעבר לעשות שיתופי פעולה עם מזולה ובלו בנד וידעתי שזה חשוב לי ואני רוצה שזה יהיה שיתוף פעולה קבוע בעמוד שלי.

יותר מזה, עשיתי הסכם עם עצמי, למרות שזו ממש לא הייתה הנחיה או בקשה של החברה, שכל המתכונים שיעלו בשיתוף מזולה, יהיו טבעוניים. הדבר הזה היה קריטי עבורי. מזולה לתפיסתי, תופסת משבצת חשובה בשני עולמות שכל אחד בדרכו מאוד דומיננטי בחיים של כולם. עולם אחד הוא עולם שומרי הכשרות, והחשיבות של מנות פרווה טובות ולא מתפשרות. העולם השני, ובמובנים רבים הוא גדל עוד יותר אפילו, הוא העולם הטבעוני. שם האתגר גדול יותר כי אין לנו גם ביצים, מה שבפרווה כן מתאפשר.

בתור אישה לא טבעונית, שנהנית מכל העולם ומכל טעמי החיים, ההתמודדות עם הפרווה והטבעוני בעבר מאוד הקשה עליי. יותר תפיסתית מכל דבר אחר.

אבל כקונדיטורית שמארחת אנשים מכל הסוגים, היה לי חשוב ביני לבין עצמי לדעת לייצר תחליפי מנות לא מתפשרים, ולא פחות טעימים וטובים עבור כל מי שמגיעים אליי. אספתי לי טיפים שעזרו לי להכין מנות טבעוניות טובות יותר, במרקם מצוין וטעם מצוין, כאלה שגרמו לאנשים מסוימים לשאול אותי אם זה באמת טבעוני. שזה בעיני מרגש מאוד. ההבנה, שכל מה שהוא טבעוני הוא בהגדרה פרווה, דירבן אותי להצליח במשימה שהצבתי לעצמי, ובעזרת הנוכחות של תוכן מזולה אחת לחודש, הצלחתי להכניס לבלוג לפחות (לפחות!) מתכון טבעוני אחד בחודש. בפועל היו יותר.

היו הרבה ששיקפו לי שזה שיתוף פעולה שקשה להם איתו, אבל אני המשכתי ועודדתי את השיח, כי בעיני זה שיתוף פעולה חשוב מאין כמותו. כמו שאני תמיד אומרת ומסבירה, התחליף הכי טוב והכי נכון לחמאה, וזה באמת האתגר הכי גדול בעולם ההמרה לטבעוני ופרווה, זו מרגרינה. המשימה שלי מבחינתי הייתה "לנקות" את השם הרע שנוצר למרגרינה במרוץ השנים, ולגרום לכמה שיותר אנשים להבין שקצת מרגרינה לא תפגע בהם, ושהכל בסדר, והתוצרים פשוט יצאו טובים יותר וטעימים יותר.

ועכשיו, דצמבר 2023, אחרי חודשיים קשים מאוד ואיומים בהיסטוריה שלנו, אנחנו נכנסים אל תוך החורף, עמוק באכילה רגשית יותר מאי פעם, ואני רק רוצה להגיד, שהמתכון האחרון בשיתוף מזולה, היה כזה שלוקח בחשבון את הביחד. את המשפחתיות. את ההכנסה של כל בני הבית תחת כנף האוכל, הפינוק והמטבח. לכן בחרתי להכין מנה חורפית אהובה עליי במיוחד, הכי מנה של ערב סרט מתחת לפוך - קראמבל תפוחים. הכנתי קראמבל תפוחים טבעוני, ואני כמו תמיד, טעמתי ויכולה להבטיח לכם, שבין אם אתם טבעונים, שומרי כשרות, או אוכלי טרפה כמוני, הקראמבל הזה ישמח אתכם מאוד מאוד. יחמם את לבכם ואת גופכם מהפנים אל החוץ.

וכן, אם אתם רוצים להכין אותו חלבי אפשר פשוט להמיר את המזולה בחמאה.

אז בואו נכין קראמבל תפוחים טבעוני!


אל תשכחו לתייג אותי בקראמבל שלכם:

אינסטגרם: lioroooosh@

פייסבוק: Lioroooosh

טיקטוק: lioroooosh@

כנסו לסרטון באינסטגרם ממש פה:





|מה צריך להכנת קראמבל תפוחים טבעוני (6 יחידות אישיות)

|בצק הקראמבל:

170 גר’ מזולה קרה בקוביות

70 גר’ סוכר חום בהיר דמררה

55 גר’ סוכר לבן

200 גר’ קמח לבן

50 גר’ שקדים טחונים

1/2 כפית מלח

1 כפית קינמון


|תפוחים מקורמלים:

5-6 תפוחים קלופים, מגולענים וחתוכים לקוביות

150 גר’ סוכר חום בהיר דמררה

קורט מלח ים אלטנטי

70 גר’ מזולה



|אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות, טורבו.

במיקסר עם וו גיטרה, או בקערה בידיים עם כפפות, מערבבים את כל החומרים לקראמבל עד להיווצרות פירורים קטנים ואחידים. ניתן לשמור במקרר או במקפיא. אגב, במקפיא ניתן לשמור עד 3 חודשים ולהשתמש מיד מהקפאה.

במחבת, ממיסים 150 גר’ סוכר חום בהיר דמררה עם קורט מלח. מבשלים עד לצבע מקורמל ענברי.

מוסיפים 70 גר’ מזולה ומערבבים היטב. מוסיפים בזהירות את קוביות התפוחים ומערבבים.

מבשלים כ-15-20 דקות עד שהתפוחים מתקרמלים ונצבעים בצבע עמוק וענברי.



מרכיבים את הקראמבל:

בתחתית כל כלי שמים 2 כפות גדושות של בצק הקראמבל.

מחלקים את התפוחים המקורמלים בין כל הכלים.

מכסים בכמה כפות של בצק קראמבל.

מוזגים מעט מהקרמל שנשאר במחבת מעל הבצק.

אופים כ-20-30 דקות עד שהבצק משחים ומלית הקראמבל מבעבעת.

אפשר להגיש חם עם גלידה, או פשוט ככה.

בתיאבון!




פרסום ממומן בשיתוף מזולה


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page