top of page

מיני טארטים במילוי ריבה וחמאת בוטנים

עודכן: 4 באפר׳ 2023

חטיף לשעה 16:00, כריך לארוחת 10:00, זיכרון מטיול שנתי או מחנה קיץ, או אפילו שילוב מוצלח על כפית. חמאת בוטנים וריבה. הולכים יחד יד ביד, מאזנים האחד את השנייה. האחד, מתקתק ופירותי, קליל במרקם ועשיר בצבע, השני, דחוס ואגוזי, מלוח מתוק. מה יש בהם שהולך כל כך טוב יחד?

כשלמדתי קונדיטוריה, אחד הפרויקטים הגדולים והזכורים לי ביותר, היה פרויקט בו כל אחד מאיתנו היה צריך להמציא מסעדה. היינו צריכים לתת לה שם, לבנות לה קונספט, לבנות לה תפריט, וכמובן להכין את הקינוחים. אחד הקינוחים האהובים עליי, היה קינוח שכולו על טהרת חמאת בוטנים וריבה. זה היה לפני 6 או 7 שנים, והכנתי מילפיי ריבה וחמאת בוטנים עם גלידת בריוש מלוח וקולי פטל. עברו מאז הרבה מים, הרבה גלידות והרבה מילפיים, אבל אני חייבת להודות, עם יד על הלב, שהייתי מאוד גאה בקינוח הזה. אפילו יצא לי להגיש אותו ללקוחות מזדמנים במסעדה של בית הספר.

ככה אנחנו. לפעמים אנחנו נוטים לייחס משמעות לרגעים הנוסטלגיים, הרגעים שמזכירים לנו משהו, תקופה מאושרת, או אפילו כואבת, ואליה מתחברים אצלנו כל הטעמים, הריחות והמראות.

במובנים רבים, אני חושבת שגם השילוב הזה של ריבה וחמאת בוטנים, מגיע ממקום דומה. אצל הרבה מאיתנו, מדובר בכלל בזיכרון ילדות. אצל חלקנו, השילוב הזה התגלה בשלב מאוחר יותר, אז ממש אפשר לזכור את הפעם הראשונה בה ניסינו אותו.

המתכון הזה, הוא הומאז' לכריך הכי פשוט, והכי טעים בעולם. שכבות של בצק פריך, על גבול המדופף, עם מלית קרמית ועשירה של חמאת בוטנים וריבה. הביס, קראנצ'י. המלית, גן עדן. ההכנה? סופר פשוטה.



|מה צריך ל-6 טארטים?

500 גר' קמח לבן

1 כפית מלח

1 כף סוכר לבן

250 גר' חמאה קרה בקוביות

עד 200 מ"ל מים קרים (לא בטוח שצריך הכל)

למילוי:

חמאת בוטנים חלקה של סקיפי

ריבה שאוהבים

ביצה טרופה

סוכר חום



|אופן ההכנה:

1. מעבדים במיקסר עם וו גיטרה את הקמח, המלח, הסוכר והחמאה הקרה, עד לקבלת חתיכות חמאה קטנות בגודל עדשים.

2. מוזגים לאט את המים הקרים לתערובת הבצק הפירורית, לא מוסיפים הכל, אלא בכל פעם 1-2 כפות. ייתכן שלא נשתמש בכל הכמות. ממשיכים לעבד עד לקבלת בצק.

3. מוציאים מהמיקסר, מחלקים ל-2 חתיכות שוות. משטחים כל חתיכה ל"פיתה" ועוטפים היטב בניילון נצמד. מקררים במקרר לפחות שעה.

4. לאחר שעה, מרדדים בין 2 ניירות אפייה עם מעט קמח את חתיכת הבצק הראשונה לעובי של כ-1/2 ס"מ. קורצים עיגולים בקוטר 12 ס"מ. את העיגולים מעבירים למגש אפייה עם נייר אפייה. שומרים במקרר. חוזרים על הפעולה עם חתיכת הבצק הנוספת,ושומרים גם את העיגולים שקרצנו ממנה במקרר לפחות 5 דקות. חשוב להקפיד על מספר עיגולים זוגי, מחצית יהיו לחלק התחתון ומחצית יהיו לחלקו העליון של הטארט.



5. מוציאים את העיגולים שקרצנו מהמקרר. בוחרים את החלקים הפחות יפים להיות בתחתית הטארטים. מברישים את שולי העיגול בביצה, ממלאים בכף גדושה של חמאת בוטנים, ומעליה כפית ריבה.



6. את חלקו העליון של הטארט, אפשר לקשט כפי שרוצים עם חותכנים בצורות שונות. מניחים אותו מעל החלק התחתון שמילאנו ומהדקים בצדדים.



7. אני השתמשתי בגלגלת כדי להדק את הטארט, אבל אפשר להשתמש גם במזלג ופשוט "להדביק" את החלק העליון לתחתון.

8. מעבירים את הטארטים המוכנים למגש האפייה.

9. לאחר שסיימנו להכין את הטארטים, מברישים את כולם בשכבה דקה של ביצה טרופה, ובוזקים סוכר חום.

10. מכניסים למקרר לפחות ל-10 דקות ובזמן הזה מחממים תנור ל-180 מעלות.

11. אופים את הטארטים כ-20-25 דקות עד שהם משחימים מאוד ומוציאים.

בתיאבון!


883 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page