top of page

מאפה 12 האלים

עודכן: 4 באפר׳ 2023

או: מאפה פילו במילוי גבינת פטה ודבש


בארץ קוראים לו "מאפה 12 האלים", כי זה המאפה שגרם לכל 12 האלים לכאורה לרדת מהאולימפוס. מסתבר שהאלים צועדים על קיבתם. מאידך, חוץ מבארץ, לא מצאתי כל אזכור לשם הזה, בשום מקום.

בכל העולם זה נקרא "פטה אפויה" או "מאפה פילו עם פטה אפויה" וכו'. אז, החלטתי להתייחס לשני השמות והכי חשוב - להעלות את המתכון המשגע הזה, כי הוא פשוט, טעים בטירוף, ובקיצור - פשוט טעים.

הכנתי לקבוצה שהגיעה אליי לסדנה מאפה 12 האלים. הם ליקקו את האצבעות ולרגע שכחו שיש לנו הרבה מאפים אחרים להכין. שמתי בצד צלחת עם מאפה אחד, ששמרתי לאהובי, לכשיחזור הביתה לאחר הסדנה. כשחזר, אמרתי לו "יש לי הפתעה בשבילך".

כשהנחתי לפניו את הצלחת, הוא לא ידע את נפשו. חשוב לציין שממש שבוע קודם לכן היינו ביוון וכמובן שזללנו הכל עם פטה ובמיוחד, במיוחד את המאפה הזה.



בקיצור, הוא לא ידע את נפשו. "אני לא מאמין, את הכנת את זה?", נו. עדיין לא הבין שבת זוגו קונדיטורית. מדהים שאחרי כמעט 4 שנים של זוגיות אני עדיין יכולה להפתיע אותו. "אני פשוט לא מאמין שאת הכנת את זה, את תכננת להכין את זה? את ידעת שאת הולכת להכין את זה?" הרבה שאלות שאני אייחס רגע להלם החיובי שהוא שהה בו, כי לא ממש הבנתי את ההפתעה. כאילו, הבנאדם חוזר הביתה למאפים ריחניים כל יום, ודווקא המאפה הפשוט מהפילו והפטה הפתיע אותו?

התיישב לאכול. "זה מדהים, אני לא מאמין שאת הכנת את זה".

תראו, אני ניסיתי להסביר לאהובי כמה שזה פשוט להכים את המאפה הזה, אבל אני מניחה שאני צריכה להסביר גם לכם:


זה הכי פשוט בעולם.


זה טעים ברמות, זה סוגר פינה לארוחת ערב זריזה (או לפחות לחלק ממנה), זה עושה תחושה של חופשה ביוון, וביננו, אם אתם לא בחופשה ביוון כרגע, סבירות גבוהה שאתם רוצים להיות אז הנה.

ובואו אני אגיד לכם עוד משהו - מאוד התלבטתי אם לחכות עם המתכון הזה שבועיים, שלושה, כי הוא מאוד, אבל מאוד, מתאים לנו לראש השנה. רשמו לפניכם, ואם אתם כמוני, תעשו לכם כבר עכשיו כוכבית, כי אתם חייבים להכין אותו לבית אבל גם לחג.

אגב, חשוב להגיד, ביוון המנה הזו היא מנה ראשונה. מתאבן. לעתים מאוד רחוקות תראו אותה בתור קינוח ואני חייבת להגיד שאני מסכימה. השילוב של המתוק והמלוח כאן משגע, ואני הייתי מניחה אותה על השולחן בתחילת כל ארוחה.

בואו נתחיל. זה פשוט, כבר אמרתי?


|מה צריך להכנת 6-8 יחידות מאפה 12 האלים?

1 חבילה עלי פילו

400 גר' גבינת פטה שאוהבים, פרוסה ל-6-8 פרוסות (ריבועים)

200 גר' חמאה מומסת

150 גר' דבש

תערובת גרעינים: שומשום, שומשום שחור, פרג


|אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.

פורסים 2 עלי פילו אחד על השני, מברישים בחמאה מומסת בנדיבות.

ממקמים פרוסה מרובעת של גבינת פטה במרכז העלים, ומקפלים לריבוע לא הדוק סביבה, תוך שימון בחמאה של כל פיאות העלים המקופלים.

ממש כמו בסרטון:



מניחים על מגש אפייה.

חוזרים על הפעולה, עד שהפטה מסתיימת. סה"כ 6-8 מנות.

מברישים חמאה על כל אחד מריבועי הבצק, ואופים כ-20-25 דקות עד שהבצק משחים מאוד.

מוציאים מהתנור, מעבירים לצלחת הגשה ומוזגים דבש בנדיבות על המאפים.

בוזקים מתערובת הגרעינים ומגישים.


בתיאבון!



6,648 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page