top of page

חזה עוף בתירס לימוני וקרמי

עודכן: 4 באפר׳ 2023

בסופ"ש האחרון החלטתי לנסות משהו חדש, וכמו שאני אוהבת - אתם העדים שלי.

היה לי עוף - איזה כייף לי, ובהשראת אחד הבלוגים האהובים עליי, Half Baked Harvest עשיתי מיש מש מתכונים שהוכיח את עצמו מאוד מאוד לטובה.



אחד מהדברים הכי מפתים במנה הזו, עוד לפני שמכינים וטועמים אותה, היא העובדה שמכינים הכל במחבת אחת. פשוט וקל, בלי ללכלך יותר מידי כלים. אני התחלתי להכין אותה מיד לאחר שסיימתי להעביר סדנה ביום שישי האחרון, לא עברה חצי שעה וכבר ישבנו לאכול.

פרט לעוף, אחד החלבונים המועדפים עליי בתקופה האחרונה, יש לנו תירס טרי ומתקתק, בצל מקורמל, לימון, בשלמותו שמוסיף למנה הזו את מה שקוראים בעגה המקצועית "פזאזזז", והמון המון המון עשבי תיבול.

פשוט טעים, אפילו אגיד בזהירות - קיצי ומרענן.

שימו לב, המתכון הנכתב כאן אינו כשר, אבל אין שום בעיה להכשיר אותו מאוד בקלות עם השמטה ו/או החלפת חלק מחומרי הגלם באחרים. לדוגמא - במקום עוף, אפשר להשתמש בטופו. אם ברצונכם דווקא לשמור על המנה הבשרית, במקום חמאה השתמשו בשמן זית, במקום שמנת השתמשו בקרם קוקוס, ובמקום גבינה - פשוט אל תשימו גבינה.

לגרסה הטבעונית, פשוט השתמשו בטופו, שמן זית וקרם קוקוס.


|מה צריך להכנה? (מספיק ל-2-3 אנשים)

500 גר' חזה עוף

מלח ים אטלנטי

פלפל שחור

קורנפלור

80 גר' חמאה

1 בצל שלם, קצוץ

2 קלחי תירס

3 שיני שום כתושות

1 לימון שלם

חופן ענפי טימין

חופן עלי בזיליקום

1 כוס יין לבן

1 כוס מים

1 מיכל שמנת מתוקה

4 כפות פרמזן מגוררת


|אופן ההכנה:

מתבלים את חזה העוף במלח ופלפל לפי הטעם, ובוזקים מעל חתיכות העוף קורנפלור. זה יעזור לנו "לסגור" את העוף בטיגון, והקורנפלור יסמיך את הרוטב שלנו.



מחממים שליש מכמות החמאה במחבת, ומטגנים את העוף לסגירה משני הצדדים. ברגע שהעוף מתחיל להשחים, מוציאים מהמחבת ומניחים בצלחת בצד.

מוסיפים את הבצל הקצוץ למחבת ומתחילים לטגן.

את קלחי התירס, בזהירות, "מגלחים", עם סכין, כך שכל גרעיני התירס יופרדו מהקלח. זה בסדר אם חלקם לא נפרדים לחלוטין אלא ביחד, אני מאוד אוהבת את זה.

את הלימון בשלמותו (עם הקליפה), חותכים לקוביות קטנות.

מוסיפים למחבת את התירס, השום, הלימון וכמה עלי טימין ומטגנים עד שהתירס והבצל מתקרמלים.

לאחר בערך 10 דקות, לאחר שקיבלו צבע יפה, מוסיפים מלח ופלפל שחור, מוזגים למחבת החמה את היין והמים ומערבבים היטב. הרוטב יבעבע וזה מצוין. מחזירים את העוף למחבת, ומניחים לרוטב לרתוח כ-10 דקות עד שהוא מבשל לחלוטין את העוף.



מוסיפים פנימה את השמנת ואת הפרמזן.



קוצצים את הבזיליקום ומוסיפים גם אותו ועוד כמה ענפי טימין.

מגישים מיד.

בתיאבון!


877 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page