top of page

בייגל ירושלמי במילוי גבינות וזיתים בצורת מגן דוד

השבוע נפגשתי עם שתי נשים שאני אוהבת מאוד, כל אחת מהן קרן אור בדרכה.

מצאנו את עצמנו כמהות לביחד, כמהות לחמצן, כמהות ליצירה, בדגש על יצירה משותפת.

אתם כנראה מכירים את שתיהן.

את רחלי קרוט, פגשתי לראשונה לפני קרוב לעשור, בסדנת חלות שהעברתי במה שמרגיש כמו גלגול אחר. עוד לא הייתי אז יוצרת תוכן, רק קונדיטורית שמעבירה מידי פעם סדנאות. זו הייתה סדנה מלאה בבלוגרים, וכולם שלפו עליי מצלמות (אמיתיות, כבדות, לא טלפונים), ואמרו לי "חכי חכי חכי!" אחרי כל תנועה שעשיתי כי פעם, לפני שהיו רילז, ואפילו סטורי, כל תמונה הייתה שווה לפחות אלף מילים. אבל בחזרה לרחלי. את רחלי זכרתי הרבה אחרי הסדנה, כי היא הייתה המשתתפת היחידה שבעצמה גם הדגימה קליעת חלה, שבזמנו אני אפילו לא הכרתי.

אחרי הסדנה התחלתי לעקוב אחריה והתאהבתי. את יום היצירה והצילומים המשותף הזה, אנחנו מנסות לקבוע תקופה ארוכה, ואין לי מספיק מילים שיסבירו כמה כוח זה נתן לי.

את בתיה שורק, אני מכירה לרגע וחצי כבת-אל. כלומר, על הנייר, בת-אל. אבל כבר ברגע הראשון היא אמרה "אבל כולם קוראים לי בתיה". בתיה ישבה מולי בפאנל המלהקים של "משחקי השף קונדיטור", היא בצד המועמדת, אני, בתור יועצת קולינרית לשעבר בהפקת התכנית. לבתיה יש אפקט כזה, ותמיד היה לה, שהיא מאירה את החדר אליו היא נכנסת. אז, עוד לא היה לה בלוג, היא עדיין לא יצרה תוכן, היא הייתה פשוט בתיה. אישה שהתאהבתי בה ובאנרגיות שלה מהרגע הראשון. לשמחתי, זה היה הדדי. לשמחתי עוד, חלק מהתפקיד שלי בהפקה, היה להיות בקשר עם המתמודדים ולעבוד מולם ישירות בפן הקולינרי. בדיעבד, שם נרקם הקשר שלנו, שלסירוגין נמשך עד היום והתחזק כל כך בשנה האחרונה. בתיה פרחה כמו פרח מקסים, חזק ואיתן, והיום עושה לכולנו בית ספר ביצירת תוכן.

היא הגיעה אל רחלי, עם קערה ובצק מוכן, ויחד שלושתינו פשוט התחבקנו, נגענו בבצק, צחקנו, אכלנו, ומילאנו אחת את השנייה באהבה וחמצן.

אחד מהמתכונים שיצרנו יחד היה המתכון המטורף הזה. בייגל ירושלמי במילוי גבינות וזיתים בצורת מגן דוד.

נותן כוח, נותן תקווה, העיקר נותן משהו.

אז בואו נכין בייגל ירושלמי במילוי גבינות וזיתים בצורת מגן דוד, ונתפלל לימים טובים יותר, ולהחזרת כל החטופות והחטופים, החיילות והחיילים הביתה, בריאים ושלמים!



|מה צריך להכנת בייגל ירושלמי במילוי גבינות וזיתים בצורת מגן דוד

180 (3/4 כוס) מ"ל מים 1 ביצה L 8 גרם (כפית מלאה) שמרים יבשים 50 גרם (1/4 כוס) סוכר לבן או כל ממתיק שאוהבים 500 גרם (3 ו-1/2 כוסות) קמח 1 כפית מלח 50 מ"ל (4 כפות) שמן זית


|למילוי:

1 קופסה קוטג' 1 קופסה גבינת שמנת 5% או ריקוטה 200 גרם גבינה צהובה מגורדת 1/3 כוס זיתים פרוסים


|לציפוי והברשה:

1 כוס שומשום 4-5 כפות שמן זית מעט מלח גס


אל תשכחו לתייג אותי במאפה בייגל ירושלמי בצורת מגן דוד שלכם:

אינסטגרם: lioroooosh@

פייסבוק: Lioroooosh

טיקטוק: lioroooosh@

כנסו לסרטון באינסטגרם ממש פה:



|אופן הכנה:

- בקערת מיקסר עם וו לישה שמים את כל מצרכי הבצק לפי הסדר ברשימה. לשים על מהירות איטית במשך 10 דקות. מגבירים לדרגה אחת יותר ולשים עוד 10 דקות או עד שהבצק חלק וגמיש. מכסים ומתפיחים בחוץ במשך 30-45 דקות. אפשר גם להתפיח במקרר במשך 6 עד 24 שעות. - כשהבצק מוכן מערבבים את כל מצרכי המילוי בקערה. - מחלקים את הבצק ל-6 חתיכות שוות במשקלן (בערך 140 גרם כל כדור בצק) ויוצרים כדורים עגולים. מניחים על שיש מעט משומן ומכסים היטב עם מגבת או ניילון. מתפיחים במשך 15 דקות. אל תדלגו על השלב הזה אחרת לא תצליחו לרדד את הבצק. - מניחים קערה גדולה עם מים על השיש לטבילת הבצק וקערה עם שומשום. - מרדדים כל כדור בצק לאליפסה ארוכה, פשוט מרדדים את הכדור למעלה ומלטה, עד לאורך שבו אתם רוצים את הרצועה שלכם. שימו לב שהאורך לא יכול לעבור את גודל התבנית שלכם אחרת זה לא יכנס. - מניחים פס של מילוי באמצע הרצועה, מלמעלה למטה, וסוגרים לצורת רולדה. בעצם מהדקים ביחד את הבצק מימין למילוי ומשמאלו. - טובלים את הרצועה שנוצרה במים ממש לשנייה ואז מגלגלים בתוך קערה עם שומשום. מנערים עודפי שומשום ומניחים את הרצועה על השיש. חוזרים על הפעולה עם יתרת הבצק. - מחממים תנור ל-200 מעלות חום עליון תחתון. - יוצרים צורה של מגן דוד בעזרת 6 הרצועות, חשוב ליצור את הצורה כבר על תבנית תנור עם נייר אפייה אחרת אי אפשר להרים את זה לתבנית אחרי שיצרתם את הצושרה. - אופים במשך 30-40 דקות או עד שהבצק זהוב יפה. - בקערה קטנה מערבבים שמן זית ומלח גס. - כשהמאפה יוצא מהתנור מברישים אותו בשמן זית ומלח.



|הערות ושדרוגים

- במקום זיתים אפשר לשים תירס, עגבניות מיובשות, רוטב פיצה, חצילים קלויים, שום קונפים או כל תוספת שאתם אוהבים. - במקום גבינת שמנת 5% אפשר לשים גבינת שמנת בכל אחוז שומן שאוהבים או חמד או שמנת חמוצה או פטה/בולגרית. - ניתן להמיר את הקמח בקמח כוסמין. - במקום שומשום אפשר לפזר פרג. - במקום להבריש את הבצק בסיום האפייה בשמן ומלח אפשר להבריש בשמן זית וזעתר.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page