top of page

אוזני פיל גרסת הפרח

יש שקוראים להן "אוזני פיל", יש שקוראים להן "זנב חזיר", אני מודה, שאצלי במשפחה לפני כמה שנים היה דיון סוער סביב הסוגיה הזו, כי חלק היו באסכולת הפיל וחלק באסכולת החזיר. אבל איך שלא תקראו להן, מדובר בעוגיות גאוניות, שאם עושים אותן כמו שצריך, הן הדבר הכי טעים בעולם.

מה זה אומר עושים אותן כמו שצריך? הכל מתחיל ונגמר בבצק עלים טוב. במתכון הזה, השתמשתי בבצק עלים שהכנתי לבד, איזה מזל שיש מתכון בבלוג, אבל אפשר גם לקנות, פשוט תוודאו שהוא יהיה בצק עלים חמאה טוב.

כי מה שמרגישים כאן בעצם, זה טעם חמאתי וסוכר מקורמל. אז גם חשוב לתת להן זמן בתנור להתקרמל, ולא להוציא בהיר מידי. הן אמורות להיות קראנצ'יות וקרמליות.

אבל על הדבר הכי חשוב לא דיברתי. אלה לא עוגיות אוזני פיל קלאסיות, לא. אלה עוגיות אוזני פיל - גרסת הפרח. ראיתי את הצורה הזו באינסטגרם, זה היה חלק ממאפה אחר, במילוי קרמים ופירות טריים, ואני רק נתקעתי על הצורה של הפרח והייתי חייבת לשחזר. תודו שזה ממש יפה ומגניב!

אז כן, אפשר להכין בצק עלים ולהכין עוגיות אוזני פיל קלאסיות. אבל, אפשר גם להכין עוגיות אוזני פיל גרסת הפרח!



|מה צריך להכנת עוגיות אוזני פיל גרסת הפרח

250 גר' סוכר (לרידוד, לאו דווקא הכל נכנס למאפה


|אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-190 מעלות, טורבו.

מפזרים סוכר על משטח העבודה, ומניחים עליו את בצק העלים. אם אינו מרודד, מצפים בסוכר משני צדדיו ומכסים בסוכר כך שהסוכר ממש יטמע בבצק.

אם הבצק מרודד, מפזרים את הסוכר משני צדדים ומרדדים קלות כדי שהסוכר יטמע.

מרדדים למלבן.

חוצים את המלבן ל-2 לאורכו, כך שיתקבלו שתי רצועות ארוכות.

מגלגלים כל רצועה לרוחבה, כך שיתקבל צילינדר ארוך.

בעזרת גב של סכין, מסמנים כיצד לחתוך את הצילינדר לגלילים שווים באורכם. אני חילקתי כל צילינדר ל-6 חתיכות, כך שיצאו לי סה"כ 12 עוגיות.

ועכשיו, לתצורה:

הרעיון כאן הוא לחתוך "פנסים" בכל גליל, אבל לא לחתוך עד הסוף כדי שעדיין יהיה מחובר. אז חותכים בכל גליל 4 פנסים, כפי שרואים בסרטון:



בשביל התצורה, מסובבים כל גליל שנוצר מהחיתוך הצידה, ומניחים על מגש האפייה בצורת פרח. כפי שרואים בסרטון:



חוזרים על הפעולה עם כל הגלילים, ומקפידים להניח על מגש האפייה ברווחים.

אופים 15-20 דקות עד שהפרחים מתחילים להשחים. לאחר מכן, בזהירות בעזרת פלטה, הופכים את הפרחים ומחזירים לתנור להמשך אפייה ל-10 דקות.

מוציאים מהתנור ומניחים לעוגיות להתקרר לפני שאוכלים.


לאחר שהתקרר לחלוטין, ניתן לשמור את העוגיות בקופסה או צנצנת סגורה היטב.

בתיאבון!



1,203 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page