top of page

פנקייק מלוח סיני עם בצל ירוק

עודכן: 1 בפבר׳

בעיני אחת הדרכים הכי כיפיות להכיר תרבויות היא דרך אוכל הרחוב שלהן. אוכל רחוב סיני זה אחד התענוגות. הוא כל כך מגוון ויכול להיות מרתיע בייחודיותו או מעורר השראה בפשטותו. פנקייק מלוח סיני עם בצל ירוק זו דוגמה מצוינת לאחד שמעורר השראה בפשטותו. הוא אמנם נקרא אוכל רחוב, אבל יצא לי לחוות אותו בעיקר במסעדות סיניות. אבל מסעדות סיניות אמיתיות של סינים.

הוא נקרא Cong You Bing (葱油饼) אבל בפינו, פנקייק מלוח סיני עם בצל ירוק.

בסין, תוכלו למצוא לו כל מיני וריאציות. לעתים עבה יותר, לפעמים דק ורחב יותר. לפעמים מטוגן בפחות שמן, לפעמים מטוגן בהרבה שמן כך שהחלק החיצוני קריספי והחלק הפנימי רך.

אני רציתי להכין גרסה כיפית ומזמינה, שמזכירה לי את אחד הביקורים האחרונים שלי לסן פרנסיסקו. סן פרנסיסקו, אחת הערים האהובות עליי בארה"ב. היא גם עיר שידועה מאוד בהגירה הסינית אליה, ובה נמצא הצ'יינה טאון הכי גדול בעולם המערבי. אם אתם מגיעים לעיר, אל תדלגו על ביקור רגלי בצ'יינה טאון, וכמובן, תטעמו כמה שיותר. אל תפחדו, במקרה הכי גרוע, פחות תתחברו. אבל סביר להניח, שתתאהבו.

בלילה של ג'ט לג, אולי הלילה הראשון שלנו בעיר אחרי רצף טיסות ונסיעות, אמרתי לאורי בן זוגי, בוא נטייל קצת. טיילנו בצ'יינה טאון, היה מאוחר וכמעט הכל היה סגור, אבל היינו רעבים והייתה מסעדה אחת פתוחה.

נכנסנו, וכמובן, כל התפריט היה בסינית. גם המלצרים, לא ממש דיברו אנגלית. "זה סימן טוב!" אמרתי לאורי, והסתמכתי על התמונות בתפריט כדי לאלתר לנו ארוחת ערב.

"הו! יש להם פנקייק עם בצל ירוק! את זה אנחנו חייבים!" אני אפילו לא יודעת מאיפה זכרתי את המנה הזו, רק זכרתי שזה נהדר. הו, כמה נהדר שזה היה. אני לא זוכרת המון מהערב הזה, ובטח לא אוכל לשלוף ממסדר זיהוי את כל מה שאכלנו. אבל הפנקייק המלוח הסיני עם הבצל הירוק, זה משהו שאני יכולה לאכול בכל יום בכל שעה.

עם טרנד הדאמפלינגס והאוכל האסייתי שכובש את מדינתנו בתקופה האחרונה, חשבתי שאולי עכשיו הזמן להכניס לבתינו גם את המנה הזו - פנקייק מלוח סיני עם בצל ירוק. מרהיב בפשטותו, טעים בטירוף, כיפי להכנה.

אז בואו נכין פנקייק מלוח סיני עם בצל ירוק!



|מה צריך להכנת פנקייק מלוח סיני עם בצל ירוק (4 פנקייקים בקוטר 18-20 ס"מ)

300 גר' קמח לבן

180 גר' מים

½ כפית מלח


|למילוי:

80 מ"ל שמן שומשום

2 קוביות רוטב אסייתי קפואות "דורות"

1 חבילה בצל ירוק קצוץ דק (ללא הקצוות, נקי)


שמן לטיגון


|רוטב לטבילה:

2 קוביות רוטב אסייתי קפואות "דורות"

1 קוביה ג'ינג'ר כתוש קפואה "דורות"

80 מ"ל שמן שומשום



|אופן ההכנה:

מכינים את הבצק:

מערבבים את הקמח, המים והמלח עד לקבלת בצק. לשים על משטח העבודה עד לקבלת בצק חלק ואלסטי.אם צריך, מקמחים עוד קצת את משטח העבודה, רק במקרה שהבצק מאוד דביק. אחרת, אין צורך.

מניחים את הבצק למנוחה, מכוסה, ל-10 דקות. לשים עוד קצת, כדי לקבל בצק יותר חלק ויותר חזק. מניחים שוב למנוחה, מכוסה, ל-10 דקות.

מחלקים את הבצק ל-4 חתיכות שוות, במשקל של כ-120 גר' כל חתיכה. יוצרים מהחתיכות כדורים.

מכסים למנוחה של 20-30 דקות.



ראו סרטון הדגמה כאן:



הכנתם? אל תשכחו לתייג אותי:

אינסטגרם: lioroooosh@

פייסבוק: Lioroooosh

טיקטוק: lioroooosh@


בינתיים מכינים את המילוי:

בקערית, שמים 2 קוביות רוטב אסייתי קפואות של "דורות" ו-80 גר' שמן שומשום. מניחים בצד, ולאחר כמה דקות מערבבים היטב כדי שהקוביות יתמוססו ויתערבבו עם השמן.

לאחר המנוחה, פותחים כל כדור בצק בתורו למלבן בגודל של כ-8X10 ס"מ. אם צריך, מקמחים את משטח העבודה קלות. לא להגזים עם הקמח, שלא יתייבש הבצק.

מברישים את תערובת השמן והרוטב האסייתי למילוי במרכז המלבן, ומפזרים חופן מלא של בצל ירוק קצוץ דק במרכז הבצק.מפזרים את הבצל הירוק עם הידיים, לשכבה אחידה עד כמה שניתן.

מגלגלים את הבצק לרולדה, מהצד הרחב, כך שתהיה יותר ארוכה.

מהדקים היטב את הקצוות והתפר.

מגלגלים כל רולדה לשבלול, ואת הקצה, מהדקים למרכז.

מכסים את השבלול וחוזרים על הפעולה עם כל חתיכות הבצק.



מכינים את הרוטב לטבילה:

בקערית שמים 2 קוביות רוטב אסייתי קפואות של "דורות”, 1 קוביה ג'ינג'ר כתוש קפואה של "דורות", 80 גר' שמן שומשום, ואם נשאר מהמילוי והבצל הירוק, מוסיפים אותם גם.

מניחים בצד ומערבבים היטב לאחר כמה דקות להתמוססות הקוביות וקבלת רוטב עשיר ואחיד.


להכנת הפנקייקים:

על משטח מקומח קלות, מרדדים כל שבלול בצק ממולא לעיגול בצק דקיק בקוטר 18-20 ס"מ.

מחממים מחבת עם 2 כפות שמן לטיגון.

מניחים בכל פעם פנקייק אחד על המחבת, ומטגנים 3-4 דקות מכל צד עד להשחמה.

מעבירים לקרש חיתוך.

לאחר שכל הפנקייקים מטוגנים, פורסים אותם למשולשים ומגישים עם הרוטב לטבילה.

אוכלים חמים וקריספי.

בתיאבון!



פרסום ממומן בשיתוף "דורות"


382 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page