top of page

פודינג וניל מייפל עם רובארב ושברי נשיקות

עודכן: 23 ביולי 2023

איזה שם מפוצץ, הא? אוקיי אז אני אפרק את זה. לפני כמה שבועות, דיברה איתי אחת לי גיל, אחת הכתבות האהובות עליי ממגזין "השולחן", ואמרה לי "בואי נחשוב על מתכונים מגניבים למעדנים. כמו בילדות". ישבתי וחשבתי, עשינו לנו איזה פינג פונג מגניב שכזה, היו שם מילקי ומעדן הגולן ועוד רבים וטובים שלא אחשוף בפניכם כרגע כדי שאוכל להפתיע אתכם איתם בהמשך, אבל בשלב מסוים אמרתי לה, "לי", אמרתי, "אני מרגישה שזה נורא סייף. זה הכל מתכונים סופר בטוחים, אני צריכה קצת להתפרע". "תתפרעי", היא אמרה לי. ואז חשבתי על פודינג במרקם אלוהי, חלק וממכר, עם שברי נשיקות ששוברות את החלקות וחמיצות כזאת, לא קלאסית. חמיצות של רובארב. "יש עכשיו רובארב?" לי שאלה אותי. התשובה היא כן, מיד שלחתי לה לינק לעמוד הבית של "עלה הביתה", ואפילו להפתעתי עדיין יש רובארב, עכשיו, באמצע הקיץ.


פודינג וניל מייפל עם רובארב ושברי נשיקות

ההפקה אליה התכוננו לצערי נפלה בחדר העריכה, אבל כמה מהרעיונות המגניבים שעלו לנו בתהליך המחשבה נשארו איתי והחלטתי להוציא אותם לפועל בכל מקרה. אז נכון, אין מעדן כזה על המדפים בסופר. אבל זו על אחת כמה וכמה סיבה נהדרת שהוא יהיה אצלכם במקרר.

פודינג וניל מייפל - כבר טעים, בתכלס אפילו בלי כלום. אני משוגעת על מייפל, כמובן מייפל אמיתי וטוב, מנוקד בוניל איכותי (אפשר גם תמצית כי וניל עולה היום מיליונים), והטעם הייחודי של המייפל עושה כאן את כל העבודה. גם את הרובארב, בישלתי במייפל, כדי שיתכתב עם אחיו וישלים את הטעמים שלו באופן מושלם.

למי שאינו מכיר את הרובארב, אני מזמינה אתכם לפוסט "טארט רובארב וקרם מרציפן" שלי בו אני מסבירה על הצמח המופלא הזה. הוא נראה קצת כמו סלרי אבל בגוונים של ורוד, והוא כל מה שאין בפודינג המייפל בפני עצמו. הוא נותן מרקם פירותי (לאחר הבישול), חמצמץ ומעקצץ, ומשלים כל ביס בצורה שמאוד מקשה על הטועם להפסיק.


פודינג וניל מייפל

הנה מה שאני אוהבת במתכון הזה: אתם לא חייבים להכין את הכל בבת אחת. אתם יכולים להכין רק את הפודינג, או רק את הנשיקות, או רק את הרובארב ולזווג עם משהו אחר. מאידך, תמיד אפשר לחזור אליו ולהכין את הכל כמנה אחת, בין אם כפינוק לארוחת בוקר של סוף שבוע, או כקינוחים אישיים לארוחה משפחתית. הכל הולך.



|הנשיקות:

100 גר' חלבון ביצה

קורט מלח

150 גר' סוכר


|אופן ההכנה:

במיקסר עם וו הקצפה, מקציפים במהירות בינונית את החלבונים והמלח. ברגע שמתחיל להיווצר קצף, מתחילים להוסיף את הסוכר, לאט לאט ולא בבת אחת. לאחר שכל הסוכר בפנים, מגבירים את המהירות ומקציפים עד שנוצר קצף יציב מאוד ומבריק.

איך יודעים שהמרנג מוכן? אם מחזיקים את קערת המיקסר מעל הראש והמרנג עומד במקום ולא נופל לנו על הראש הוא מוכן.

מעבירים את המרנג למגשי אפייה עם נייר אפייה, זה לא חייב להיות מאוד יפה אפשר פשוט ליצור קצפיות גדולות. אם רוצים בכל זאת לזלף נשיקות, אפשר להעביר את המרנג לשקית זילוף עם צנתר משונן או חלק ולזלף נשיקות על מגש האפייה עם נייר האפייה. אופים בתנור שחומם ל-100 מעלות ל-6 שעות או עד שהקצפיות מתייבשות. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר לפני השימוש. שומרים בכלי סגור היטב.


|הפודינג:

650 מ"ל חלב

100 גר' שמנת מתוקה

2 ביצים שלמות

1 חלמון ביצה

50 גר' סוכר

50 גר' סירופ מייפל אמיתי

90 גר' קמח

קורט מלח

1 כפית תמצית וניל

15 גר' חמאה


פודינג וניל מייפל עם רובארב

|אופן ההכנה:

בסיר בינוני, מחממים את החלב, השמנת, תמצית הוניל והסוכר עד לסף רתיחה.

במקביל, בקערה בינונית, טורפים את הביצים, החלמון, סירופ המייפל, הקמח והמלח עד לקבלת בלילה חלקה.

כשתערובת החלב מגיעה לסף רתיחה, בעזרת מצקת, מעבירים מעט מהנוזל הרותח אל תערובת הביצים וטורפים. בעצם עושים השוואת טמפרטורות, כלומר, מוסיפים מהתערובת שרתחה לתערובת הביצים, בכל פעם מעט תוך כדי טריפה מתמדת כדי שלא תיווצר לנו חביתה, עד שכל הנוזל הרותח אוחד עם הביצים.

מחזירים את כל הבלילה בחזרה לסיר, וטורפים היטב תוך כדי בישול.

הבלילה תתחיל להסמיך, אל תפסיקו לטרוף והמשיכו עד שהיא מתחילה ממש לבעבע. ברגע שהבלילה מתחילה לבעבע, המשיכו לטרוף עוד כדקה, ורק אז תורידו מהאש. העבירו לקערה נקייה, וכסו היטב בניילון נצמד כדי שלא ייווצר קרום. לאחר כחצי שעה, הוסיפו פנימה את החמאה וערבבו היטב. קררו היטב לפחות שעתיים במקרר.


פודינג וניל מייפל עם שברי נשיקות


|הרובארב:

200-300 גר' רובארב טרי

80 גר' סירופ מייפל אמיתי

4 תרמילי הל

125 מ"ל מיץ אשכוליות / תפוז דם / גויאבה (העיקר שיהיה פרי אדום)

מיץ מ-1/2 לימון (30-40 מ"ל)


פודינג מייפל עם רובארב ושברי נשיקות

|אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.

בתבנית, מסדרים את הרובארב בשכבה אחת. מוזגים מעל את מיץ ההדרים, את תרמילי ההל ואת המייפל.

מכסים בנייר כסף ואופים כ-20 דקות.

מוציאים מהתנור, מסירים את הכיסוי ומניחים להתקרר.


פודינג וניל עם רובארב ושברי נשיקות

|הרכבה:

טורפים היטב את הפודינג, עד שיהיה במרקם חלק ומשחתי.

מעבירים לצלחות הגשה, בכל צלחת 3-4 כפות פודינג.

בעזרת כף, מוזגים עליו מעט מרוטב הרובארב. את הרובארב, חותכים לחתיכות באורך 4-5 ס"מ, ומפזרים מעל כל צלחת.

מפוררים את הנשיקות ומפזרים מעל.

מגישים קר.


בתיאבון!


פודינג וניל
288 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page