top of page

קפה קר מוקצף וקוקטייל

עודכן: 6 באוג׳ 2023

כשעבדתי בפרונטו, בכל יום, קצת אחרי ארוחת הבוקר של הצוות, וקצת לפני שהתחיל הסרוויס, אחד המלצרים היה עובר ומציע לכולם קפה. לכל הטבחים, שוטפי הכלים ושאר המלצרים. זו ללא ספק לא פריווילגיה שיש בכל מסעדה, ובפרונטו היא בהחלט הייתה. בקונדיטוריה שהייתה בין המטבח לבין בר קטן ואפל, ממש במקלט, היה מזגן שעבד לפי מצב הרוח. כך שלפעמים בתקופה הזו של השנה, ממש בלב חודש אוגוסט, היה חם ברמות בלתי נסבלות. לזה תוסיפו 2 תנורים שעובדים כל היום וקיבלתם חגיגה. אז הרבה מאיתנו, בתקופה הזו של השנה, היינו מבקשים קפה קר. הוא היה מפנק ממש והברמן המתוק היה מכין אותו בכוס עם רגל וזה פשוט היה פינוק. אבל יום אחד, המלצרית שלקחה מאיתנו את ההזמנה אמרה משהו שנשאר איתי מאז. אני התלבטתי אם בא לי הפוך או קפה קר. היא אמרה "תכלס באמת חם, אבל את יותר אוהבת את הקפה שלך חם אז לכי על הפוך". אתם קולטים שרק אז הבנתי? רק אז הבנתי כמה שהיא צודקת.


קפה קר מוקצף וקוקטייל

אני בכלל בחורה של קפה חם. הלא, בכל בוקר, גם בלב הקיץ, אכין לעצמי קפה הפוך. בכל צהריים, כשהשמש יוקדת, אכין לעצמי קפה הפוך. יותר מכך, אם הוא לא חם חם חם, זה קצת מוריד לי.

רק אז הבנתי. זה נשאר איתי מאז, ואני באמת כמעט ולא שותה קפה קר. אבל הקיץ הזה... שובר את שיא השיאים. אני לא יודעת אם זה השילוב של החום, הוירוס והחדשות האיומות שמגיעות מכל עבר, אבל זה פשוט בלתי נסבל.

בקיצור, קפה קר מוקצף. כזה שאפשר מאוד בקלות גם להפוך לקוקטייל. קוקטייל לגיטימי כזה שאפשר לשתות אותו גם כשהשמש זורחת, אבל באחריותכם!


|קפה קר מוקצף בבלנדר מוט (ל-2 כוסות):

1 כוס אמריקנו / 2 כפות קפה נמס ו-1 כוס מים רותחים

150 מ"ל שמנת מתוקה

100 מ"ל חלב

סוכר לפי הטעם

6 קוביות קרח

לגרסה האלכוהולית: מוסיפים 2 שוטים של קלואה או ליקר קפה אחר שאוהבים


קוקטייל קפה קר מוקצף

|אופן ההכנה:

מכינים כוס אמריקנו, או כוס קפה נמס בלי חלב.

מחלקים את האמריקנו בין 2 כוסות, הקפה אמור להגיע כמעט עד חצי הכוס.

אם רוצים להמתיק, מוסיפים את הסוכר ומערבבים, כך שיימס בנוזל החם. אני מעדיפה את הקפה שלי לא ממותק לכן איני מוסיפה.

בכוס הקצפה של בלנדר מוט, שמים את השמנת המתוקה והחלב, ומקציפים כ-1-3 דקות עד שנוצר קצף יציב, אבל לא מידי כך שהוא גרגירי.

שמים בכל כוס עם אמריקנו 3 קוביות קרח.

לגרסה האלכוהולית, מוסיפים לכל כוס שוט אחד של קלואה או ליקר קפה אחר שאוהבים, ומוזגים את השמנת והחלב המוקצפים מעל הקפה. אפשר להיעזר בכפית.

שותים מיד, עם ביסקוויט או עוגיה בצד.

צ'ירז!


קפה קר מוקצף
794 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page