top of page

קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס

עודכן: 22 באוג׳ 2023

מה זה אפרסק פיתה?! זה פשוט אפרסק, שנראה כמו פיתה! מעוך וחמוד כזה. מתוק ומה הכי מגניב? יש לו גרעין קטן קטן, כזה שכמעט לא גונב מנפח הפרי. אחח... איזו עונת פירות מדהימה יש לנו. פשוט קשה לי להתגבר על זה. אגב, לא מצאתם אפרסק פיתה? חבל, כי יש אצל הירקנים ובשווקים, אבל אפשר להכין את המאפה הזה מאפרסקים רגילים, נקטרינות, שזיפים, דובדבנים, משמשים ועוד.


קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס

מה זה קובלר? או. כבר יש מתכון לקובלר אפרסקים בבלוג, אבל הוא מאוד אחר. אז מה זה קובלר, שאלו אותי כמה פעמים בחודשים האחרונים. אני אמרתי, שזה כמו חמין של פירות. אני זורקת את כל הפירות הטריים והמהממים לסיר, עם קצת סוכר, מלח וקורנפלור, שמה מעל קראמבל, או בלילה פשוטה או כמו במקרה שלנו שכבה של ביסקיטס, וזורקת לתנור. אין קלתית, אין בלגן. המאפה הזה נאפה עד שהפירות מתקרמלים ומבעבעים, וריח מופלא מציף את המטבח. מוציאים, מכינים גלידה שתהיה בדיוק בטמפרטורה הנכונה ואז מה? זוללים כמובן.

אוקיי אוקיי, אבל מה זה ביסקיטס?! בלשון יחיד: ביסקיט. בלשון רבים בלעז: ביסקיטס, יען כי אין להם מילה מספיק טובה בשפה העברית, פרט לרקיק. ביסקיט, זה לא ביסקוויט. אנחנו מכירים ביסקוויט כעוגיה יחסית שטוחה ומאוד פריכה. ביסקיט, זה מאפה שקצת יותר דומה לסקון, שילוב מופלא בין עוגיה לעוגה, הוא יותר עבה, הרבה יותר עבה, ובעודו פריך, יש בו נימוחות שאין בעוגיה או בביסקוויט. אפשר להכין אותם ולהגיש בנפרד, נניח בארוחת בוקר, עם קצת חמאה או קרם פרש, ואפשר להכין אותם ולהניח על קובלר, אחד השימושים הנפוצים שלהם. אז תסלחו לי אם לא אקרא להם רקיקים, כי רקיק, נשמע יבש ומזכיר לי את סצנת הכלא בסרט המצויר "רובין הוד". נקרא להם בשמם הלועזי: ביסקיטס.

ובכן, הבנתם נכון. מדובר במאפה המורכב משכבה של פרי טרי, לא מבושל, שמערבבים עם סוכר, מלח וקורנפלור, ושכבה עליונה של בצק. את זה - לתנור וזה הכל.

נשמע פשוט? כמעט. כלומר, כן, פשוט. אבל אני לא אתן לכם להתחמק בלי קצת עבודה. הביסקיטס מצריכים קצת טכניקה. אבל אני מבטיחה, המתכון הזה מפורט וברור, וילווה אתכם בכל צעד של העשייה, כך שאני מקווה לפחות, יהפוך להיות אחד המתכונים האהובים עליכם בתקופה זו בה הפירות המרהיבים שיש לנו פשוט צועקים "תשתמשו בי!".


בואו נתחיל:


מתכון לקובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס

|מה צריך לביסקיטס?

50 גר' סוכר לבן

15 גר' אבקת אפייה

2 כפיות גרידת לימון

1 כפית מלח דק

250 גר' קמח לבן

110 גר' חמאה קרה בקוביות

250 גר' שמנת מתוקה


|מה צריך למלית אפרסקי הפיתה?

6 אפרסקי פיתה + 2 אפרסקים רגילים (אם רוצים אפשר להשתמש רק ב-8 אפרסקי פיתה, או ב-5 אפרסקים רגילים)

50 גר' סוכר לבן

1 כף קורנפלור

1/2 כפית מלח


|מה צריך להרכבה?

3 כפות חמאה מומסת

2 כפות סוכר חום דמררה

1 כפית מלח מאלדון או מלח ים אטלנטי


|אופן ההכנה:


קובלר אפרסקי פיתה

ביסקיטס: בקערת מיקסר עם וו גיטרה או בקערה בינונית עם מטרפה, מערבבים את הסוכר, אבקת האפייה, גרידת הלימון, המלח והקמח. מוסיפים את קוביות החמאה ומעבדים עד שהם בגודל של אפונים.


מתכון לקובלר אפרסקי פיתה

מוסיפים את השמנת ומערבבים רק עד שנוצר בצק.

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח, וקפלים לתוך עצמו כמה פעמים.


קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס מדהים

עדיין על משטח מקומח, בידיים מקומחות, יוצרים מהבצק מלבן בעובי כ-3 ס"מ. בעזרת קלף מתכת או סכין, חותכים את המלבן ל-4 חתיכות שוות (עד כמה שניתן).



מניחים את חתיכות האחת על השנייה ודוחסים - זה מה שנותן לביסקיטס את המרקם המדופף והפריך שלהן.


בצק קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס

מרדדים לעובי של כ-2 ס"מ על משטח מקומח. בעזרת חותכן עוגיות או כוס עגולה, קורצים עיגולים, כאשר בין קריצה לקריצה, מקמחים היטב את המיקד (החותכן).



מעבירים את הביסקיטס החתוכים למגש, או קופסה או צלחת ומקפיאים עד האפייה (החל מ-10 דקות ועד 3 חודשים). את שארית הבצק מרדדים שנית וקורצים ביסקיטס עד שהבצק נגמר.


קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס נהדר


מלית האפרסקים: חוצים ומגלענים את האפרסקים. אני בחרתי לחתוך כל אפרסק לשמיניות, אבל כמובן שאפשר גם רבעים וקוביות. אני מעדיפה שמיניות, כי נעים יותר לאכול חתיכות קטנות וחמודות של אפרסק.

קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס מושלם

בקערה, שמים את שמיניות האפרסקים, הסוכר, המלח והקורנפלור ומערבבים היטב. מניחים בצד.


קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס מושלם

מחממים תנור ל-180 מעלות.

משמנים מחבת ברזל יצוק, או כלי אחר לאפייה כמו תבנית פאי, תבנית מלבנית, תבנית אפייה עגולה (עדיף לא קפיצית, כי הפרי מגיר הרבה נוזלים במהלך האפייה ואם משתמשים בתבנית קפיצית הקרמל המופלא של הקובלר יכול לברוח).

מעבירים את תערובת הפירות לתחתית המחבת או כלי האפייה שלכם, ומשטחים מעט.


קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס קיצי

מוציאים את הביסקיטס מהמקרר ומסדרים מעל הפירות, תוך דחיסה קלה מאוד שרק אמורה לעזור לנו לוודא שהם נשארים במקום ולא זזים. לאחר שמסדרים שכבה של ביסקיטס על הפירות, מברישים את פני כל הביסקיטס בחמאה מומסת. עליה מפזרים מעט סוכר חום דמררה, וגם מלח מאלדון או מלח ים אטלנטי במשורה.


מאפה קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס

מכניסים לאפייה של כ-40-45 דקות, עד שהביסקיטס מזהיבים מאוד והפירות מבעבעים מאוד ביניהם.

מוציאים מהתנור ומניחים ל-5 דקות.

מגישים עם גלידה ואוכלים חם.


בתיאבון!


קובלר אפרסקי פיתה וביסקיטס!
393 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page