top of page

פופ טארט שוקולד מרשמלו

עודכן: 3 באוג׳ 2023

כילדה, אחד הדברים האהובים עליי בעולם היה פופ טארטס. אוקיי, לא רק כילדה. ממש עד היום. במשך שנים רבות, כולם ידעו שאם חוזרים מארה"ב, מביאים לי קופסה של פופ טארטס. רצוי שוקולד פאדג', או סוכר קינמון, או... שוקולד מרשמלו!


פופ טארט שוקולד מרשמלו

הלוואיי והדבר הזה היה ארוחת בוקר לגיטימית, אבל לצערי זה לא. אז פעם ב, כשרציתי להתפנק, תכלס, עד אחרי תקופת הלימודים אפילו, הייתי מוציאה את קופסת הפופ טארטס שתמיד יש לי בארון, מוציאה ממנה חפיסה כסופה, מוציאה שני טארטים ומכניסה לטוסטר הקופץ. זר לא יבין זאת. הציפייה, בין רגע פתיחת החפיסה ועד הרגע שהטוסטר קופץ, ואני יכולה להתענג על כל ביס.

זר. לא. יבין. זאת. אני אף פעם לא יודעת אם זה חבל, או בעצם לטובתי שלקח שנים עד שהאוצר הזה הגיע לארץ. כנראה שזה לטובתי. ובכן, היום, אפשר למצוא את האוצר בארץ, והאמינו לי - אני עדיין נהנית מהחטיף התעשייתי לא פחות. אבל כמו שכולנו כבר יודעים, אין כמו להכין גרסה ביתית, מושחתת יותר או פחות לטעמי הילדות שלנו. אחרת, לא היה מקום בעולם לטרנד הסיריאל!

אז מבחינתי, מדובר בעוד מתכון מסדרת "מתכונים לחופשה בבית", כי פופ טארטס זה טעם של אמריקה מבחינתי. נכון, מבחינתי, אמריקה היא בטעם של בית. אבל כרגע אני כאן, והיא במרחק טיסה ומציאות אחרת. אז עד שספינה אווירית תיקח אותי אל הבית השני שלי מעבר לים בפעם הבאה, אני רוצה לפעמים להפליג במחשבותיי, לאכול פופ טארט ולפנטז על ימים בהם לחיות בארה"ב היה קצת יותר נעים.


|מה צריך לבצק?

3.5 כוסות קמח לבן 3 כפות אבקת קקאו 1 כף סוכר 1/2 כפית מלח דק 225 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות 1/2 כוס מים קרים


|מה צריך למילוי?

שורות שוקולד מריר או מקלות שוקולד למילוי קרואסונים חבילת מיני מרשמלו או מרשמלו שלמים גזורים לחצי ביצה טרופה


פופ טארט מרשמלו

|מה צריך לגלייז?

2 כוסות אבקת סוכר 1 כף קורנפלור 1 כפית תמצית וניל 2 כפות אבקת קקאו 3-6 כפות מים 60 גרם שוקולד חלב מלח ים אטלנטי


|אופן ההכנה:

מכינים בצק: מעבירים קמח, קקאו, סוכר, מלח וחמאה לקערת המיקסר ומעבדים בעזרת וו גיטרה לתערובת פירורית מאוד. מוסיפים מים לאט, בהדרגה ותוך כדי עיבוד, ברגע שמתגבש בצק, מוציאים אותו מקערת המיקסר. חוצים את הבצק, יוצרים מכל חצי ריבוע שטוח, עוטפים כל אחד בניילון נצמד, ומעבירים למקרר לחצי שעה.


פופ טארט שוקולד

מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. מוציאים ריבוע אחד של בצק מהמקרר ומרדדים בין שני ניירות אפיה ליריעה בעובי 1/2 ס"מ. חותכים למספר זוגי של מלבנים בגודל 7 ס"מ על 11 ס"מ, ומניחים בתבנית. חוזרים על הפעולות עם ריבוע הבצק השני, את המלבנים שחתכנו מהיריעה השנייה לא מעבירים לתבנית אלא משאירים על נייר האפייה. חשוב לוודא שיש מספר זוגי של מלבנים. אחד יהיה החלק התחתון ואחד יהיה החלק העליון של הטארטים.


פופ טארט

מברישים ביצה בשולי המלבנים שבתבנית (היא תעזור להדביק את החלק העליון לסגירה). מסדרים על מלבני הבצק שבתבנית בשורות של שוקולד, מרשמלו, שוקולד, מרשמלו ושוב שוקולד.


פופ טארט מרשמלו שוקלד מרשמלו שוקולד

חשוב להקפיד לשמור על השוליים ריקים. מכסים כל מלבן בצק שמילאנו מלבן בצק. מהדקים את שולי שני מלבני הבצק בעזרת מזלג לסגירה.


בצק פופ טארט

מעבירים למקרר ל-10 דקות ובינתיים מחממים תנור ל-170 מעלות.

מוציאים את התבנית מהמקרר, מברישים בביצה, אופים 15 דקות, ומניחים לצינון.


מתכון לפופ טארט מרשמלו שוקולד

מכינים גלייז: מניחים שוקולד בקערה שיכולה להכיל את כל החומרים. ממיסים את השוקולד מעל בן מרי או במיקרוגל בפולסים. מוסיפים את יתר החומרים פרט למלח ומערבבים עד קבלת ממרח חלק ונוח למריחה. מורחים או מפזרים את הגלייז בעזרת כף על כל אחד מהטארטים, מניחים לגלייז להתייצב מספר דקות ומפזרים על כל אחד מעט מלח ים אטלנטי.

בתיאבון!


 פופ טארט שוקולד מרשמלו
482 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page