top of page

עוגיות כוורות ודבורים, או: עוגיות חותמות


אני אשתף בעובדה שאני משוגעת משוגעת משוגעת על כלים ואביזרים למטבח. תכלס, אם הייתם אצלי פעם כבר ידעתם את זה. תכלס 2, אם אתם עוקבים אחרי באינסטוש אפילו מבלי שהייתם אצלי, אתם כבר יודעים את זה. אז אחת החנויות האהובות עליי בתבל William Sonoma השיקה את ליין האביב שלה ואני נמסתי. מה נמסתי, כאילו ברמה שאם לא הייתה קורונה הייתי עולה על מטוס לניו יורק עם מזוודה ריקה ומביאה איתי הכל.

הלך עליי.

וויליאם סונומה לא עושים משלוחים לישראל, או מחוץ לארה"ב לצורך העניין (למה?!), אז חיפשתי את הכלים המעלפים שלהם באמאזון. את הרוב לא מצאתי. אבל מצאתי כמה מציאות של Nordic Ware ומיד מיד הזמנתי. לא לקח הרבה זמן, שבוע פחות או יותר והדברים הגיעו. בין השאר, הגיעו חותמות העוגיות המעלפות האלה. בכנות, יש לי ניסיון פחות מוצלח עם חותמות לעוגיות. זה הרבה פעמים נורא מגניב ברעיון אבל לא עובר את מבחן המציאות. אז חשבתי לעצמי - אנסה, מקסימום הרווחתי אביזר מאוד יפה, כי הן באמת מאוד מיוחדות ויפות.

אבל אתם יודעים, התמונות מדברות בעד עצמן. החותמות האלה היסטריות.

אז כמובן שאני מפנקת בלינק להזמנת חותמות האביב והדבורים הללו, אבל אני חושבת ששווה לכם, אם כבר יש לכם חותמות כלשהן בבית, אפילו מפלסטיק או סיליקון, לנסות אותן קודם עם המתכון הזה. לא צריך ישר ללכת ולהוציא כסף, בטח שלא בתקופה הנוכחית. אבל נסו, זה כייף, זה יפה בטירוף ומי לא אוהב לאכול עוגיה כל כך יפה?

|מה צריך ל-14-16 עוגיות?

225 גר' חמאה בטמפ' חדר

1 כוס סוכר חום דמררה

1 ביצה שלמה

1 כפית תמצית וניל

2 2/3 כוסות קמח לבן

1 כפית אבקת אפיה

1/2 כפית מלח

|אופן ההכנה:

במיקסר עם וו גיטרה מעבדיםא ת החמאה והסוכר החום עד לקבלת מסה בהירה ואוורירית.

מוסיפים את הביצה ואת תמצית הוניל ומעבדים עד שנטמעו לחלוטין.

מוסיפים את כל היבשים ומעבדים עד שנוצר בצק.

מעבירים את הבצק לקערה בינונית, מכסים ומקררים 2-3 שעות במקרר.

מוציאים את הבצק מהמקרר ויוצרים כדורים בגודל של כדור פינג פונג. מניחים על מגש אפייה עם נייר אפייה.

לאחר שכל הבצק כודרר, טובלים את חלקם העליון של הכדורים במעט קמח.

טובלים את החותמת שרוצים להשתמש בה במעט קמח, ולוחצים אותה על כדור הבצק. מרימים ונהנים מהצורה שנוצרה. מניחים על מגש האפייה. חוזרים על הפעולה עם כל כדורי הבצק ומקררים במקרר לפחות 20 דקות.

מחממים תנור ל-180 מעלות, מסדרים את העוגיות על מגש במרחקים של כ-2 ס"מ האחת מן השנייה, ובעדינות מברישים את שאריות הקמח אם יש כאלה. אופים כ-10 דקות עד שהעוגיות מתחילות להשחים מעט מאוד בדפנות.

מוציאים מהתנור ומניחים על רשת כדי שיתקררו לחלוטין, מוזגים כוס חלב ונהנים!

785 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page