top of page

מרק תירס סיני עם עוף

עודכן: 20 בפבר׳

אני לא יודעת אם זה קשור לעובדה שגדלתי בשנות ה-90, אבל יש לי תחושה שכן. המרק הכי הכי זכור לי מהילדות, הוא מרק תירס עם נטיפי ביצה ועוף. 2 גרסאות שולטות בנרטיב הזה של הילדות שלי: גרסה אחת, היא של המסעדות הסיניות שהיו בארץ בשנות ה-90, עם מרק סמיך סמיך ומשום מה זכור לי קצת זרחני, אבל כל כך טעים. הגרסה השניה, היא הגרסה של אמא. מרק תירס מושלם עם חתיכות חזה עוף, ואיך היא עשתה מושלם את הטריק עם הביצה וואו זה נראה לי כמו קסם. המרק הזה הוא חלק בלתי נפרד מהילדות שלי, ואני לא יודעת באיזה שלב הוא קצת נעלם לי מהתודעה. אבל כשחשבתי על מתכון למרק כיפי, מנחם ומחמם לרצף הימים הגשומים שהגיעו, היה זה בן זוגי אהובי שהציע מרק תירס, וכאילו ברגע, שלל אסימונים נפלו לי בראש. מאיפה הוא הביא את זה? ברור שמרק תירס!! הרי, ברור. מיד התקשרתי לאמא, שתחפש את המתכון האהוב. אמא שלי חיפשה חיפשה את המתכון הישן שלה, ולצערי לא מצאה. איזו אכזבה. אבל לא נכנעתי. תשאלתי אותה קצת ממה שהיא זוכרת, והלכתי לקרוא מלא מתכונים. מכל מתכון אספתי משהו, ויחד הרכבתי תמונה שהצטיירה לי טעימה ונכונה. התחלתי להכין את המרק, וכשהגעתי לשלב הטעימה, שמעו. הרגשתי כאילו נשאבתי אחורה במעלית הזמן.

הרגשתי כאילו אני שוב בקניון רננים של תחילת שנות ה-2000, עומדת בתור למסעדת "צ'יינה טאון", מזמינה שני אגרול, עוף חמוץ מתוק ומרק תירס מהר מהר לחזור לאמא שמחכה בחוץ עם האוטו. זה, כל זה, מביס.

מה שכיף במרק הזה, הוא יחסית מהיר. אין שום דבר שצריך לעמוד שעות, ויש לי כאן כמה טריקים ושטיקים שאתם חייבים להכיר!

אז בואו נתחיל, אני מבטיחה שלא אפסח על כלום. בואו נכין מרק תירס סיני עם עוף, כמו של פעם!



|מה צריך להכנת מרק תירס סיני עם עוף

3-4 כפות שמן שומשום

200 גר' חזה עוף פרוס דק

1 כפית ג'ינג'ר טחון

2 שיני שום כתושות

4 כוסות ציר עוף (אני משתמשת בציר עוף קנוי, אפשר גם להכין, אבל בכל מעדניה או קצביה יש לרכוש)

2 כוסות מים

3 כפות רוטב סויה

1 כף מירין

1 כפית מלח דק

1/2 כפית פלפל שחור / פלפל לבן

2 כפות קורנפלור

800 גר' גרעיני תירס קפוא (1 מארז)

2 ביצים שלמות טרופות

בצל ירוק קצוץ להגשה


|אופן ההכנה:

בסיר מחממים שמן שומשום, ו"סוגרים" את העוף. זה בסדר אם הוא לא לחלוטין עשוי מבפנים, הוא יחזור למרק ויתבשל בו לחלוטין. לאחר שהעוף צרוב מכל הצדדים, מוציאים אותו לקערית.

מכניסים לסיר את הג'ינג'ר והשום הכתושים ומערבבים.

מוסיפים 4 כוסות ציר עוף ו-2 כוסות מים. אני אוהבת להשתמש בציר הזה:



אני קונה אותו בקצביות או מעדניות, שומרת במקרר והוא מאוד נוח לשימוש. אפשר לחלופין לקנות צירים מוכנים מקצביות ולהקפיא, או להכין ציר לבד.

מוסיפים רוטב סויה, מירין, מלח ופלפל ומערבבים היטב.

מביאים את הנוזל לרתיחה.


לסרטון ההדרכה:



הכנתם? אל תשכחו לתייג אותי:

אינסטגרם: lioroooosh@

פייסבוק: Lioroooosh

טיקטוק: lioroooosh@


לאחר הרתיחה, מוזגים 2 מצקות מלאות מהמרק למעבד מזון ומוסיפים 2 כפות קורנפלור. טוחנים היטב כך שלא יהיו גושי קורנפלור, ומחזירים את התערובת למרק. הסיבה שעושים זאת היא כדי להסמיך את המרק מעט.

מוסיפים את גרעיני התירס הקפוא ישירות לתוך המרק ומערבבים היטב. מביאים שוב לרתיחה ומבשלים תוך בעבוע עוד כ-5 דקות. המרק יסמיך מעט ויקבל את כל הטעמים.

אני אוהבת לטחון חלק מגרעיני התירס במרק אבל לא את כולם. אני מכבה את האש ובעזרת בלנדר מוט טוחנת קלות חלק מגרעיני התירס, ושמה לב להשאיר מספיק שלמים.

טועמים ומתקנים את התיבול אם צריך.

מחזירים את העוף שצרבנו לתוך המרק, ומניחים לו להתבשל במרק הרותח לפחות עוד 5 דקות.

עכשיו לשלב הביצה:

המרק מאוד חם, אז זה הרגע ליצור את "נוצות" הביצה הרכות. מערבבים את המרק עם כף עץ, ותוך כדי ערבוב מוזגים לאט את הביצים הטרופות. הערבוב והעובדה שהביצים טרופות יצור את אפקט ה"נוצות" שמקשטות את המרק.

מגישים עם כמה טיפות של שמן שומשום ובצל ירוק קצוץ.

בתיאבון!


פרסום ממומן בשיתוף מורפי ריצ'רדס

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page