top of page

מרגריטה רום ואבטיח

עודכן: 19 בפבר׳

לפני כמה ימים, שאלתי אתכם אילו מתכוני חופשה תרצו שאעלה. לא מעט מכם, כתבו קוקטיילים. ובכן, כן! הרי, מה צועק "חופשת קיץ!" יותר מקוקטייל צונן ונהדר, באמצע היום, או אפילו בתחילתו?

בנוסף, יש לנו עכשיו כאלה פירות מדהימים, בא לי לאפות עם כולם ולשתות את כולם.

אז נתחיל כמה צעדים אחורה: "ערכת החופשה המושלמת בבית", היא סדרת המתכונים שתעשה לנו שמח הקיץ, למרות שחו"ל לא יהיה כאן, ולמרות שמסכות דווקא כן. המתכון הזה, הוא המתכון השני בסדרה (המתכון הראשון היה הפסטה). נכון, השנה, החופשות שלנו יהיו אחרות. נכון, הן יהיו קרוב לבית. חלקן אפילו יהיו בבית עצמו. אז בסדר, עדיין אפשר לגרום להן להרגיש כמו חופשה. כמו שאתם אמרתם בעצמכם, כשאתם בחופשה - אתם רוצים לשתות!



המרגריטה הזו נולדה מתוך הרבה מחשבה. ראשית - מחשבה על דרינק כייפי וסופר קיצי, מי לא אוהב מרגריטה?! היופי במרגריטה, הוא שהיא ורסטילית. כלומר, היא לא חייבת להיות דווקא מאבטיח. יכול להחליף אותו המלון, האננס, הקיווי ועוד ועוד. בעצם, כל כך הרבה מהפירות שלשמחתינו יש בארצנו הקטנה בתקופה הזו של השנה. אז אני בחרתי ללכת על האבטיח. כי הוא סקסי עכשיו, אדום ומתוק, כי השילוב הזה של האבטיח המתוק עם הנענע המרענת, הלימוניות והמלח פשוט התאימה לי. רוצים לתת טאץ' אישי ואחר? מלון ואננס יעשו עבודה נהדרת.

באופן מסורתי, מרגריטה נהוג להכין מטקילה. אז נהוג. המרגריטה שלי, דווקא מתבססת על רום. עכשיו, בעולמות הרום, יש 2 אופציות. רום בהיר, בו השתמשתי אני, או רום כהה. בגלל שהוספתי יחסית הרבה טעמים למתכון הזה, בחרתי להשתמש ברום בהיר, אבל הייתה זו דילמה. אני אוהבת רום מתובל, זה הרום הכהה אותו תמצאו אצלי על מדף המשקאות החריפים. רום עם נוכחות וניחוח מעושן. האמת? אני מוסיפה אותו לרוב לקנאלה, או למשקאות טהורים יותר, כדי שהוא יוכל לזהור. מעדיפים דווקא להשתמש ברום כהה או מתובל? אני האחרונה שאעצור בעדכם.

אנקדוטה אחרונה על המרגריטה. אחד מהסרטים האהובים עליי של כל הזמנים, "קסם מעשי", בכיכובן של סנדרה בולוק וניקול קידמן המעלפות, סיפור מכושף על... איך לא, מכשפות, שמידי פעם מכינות להן עם הדודות הזקנות שלהן מרגריטות של חצות. עוד כילדה ונערה כשצפיתי בסרט הזה, החלק הזה עם המרגריטות של חצות, תמיד נראה לי כל כך כייפי. חגיגה בבית באמצע הלילה. ובכן, חברות וחברים. אם טרם ראיתם את הסרט, אני ממליצה בחום. אני ממליצה אפילו לצפות בו, עם כוס מרגריטה ביד. חופשה או לא חופשה?


|מה צריך לקנקן מרגריטות (4-5 כוסות)?

3 כוסות אבטיח חתוך לקוביות (רבע אבטיח)

2 שוטים (120 מ"ל) רום בהיר

1 צ'ייסר (30 מ"ל) קוואנטרו או ליקר תפוזי אחר

מיץ מלימון אחד

קורט מלח

עלים מענף נענע (כ-8)

1/4 כוס קאווה או סודה

קרח



לעיטור הכוסות:

רבע לימון

1/4 כוס מלח דק

1 כף סוכר דמררה


להגשה:

1 לימון חתוך לשמיניות

תפרחות נענע


אופן ההכנה:

על צלחת שטוחה, מערבבים מלח דק וסוכר חום.

בעזרת רבע לימון, מרטיבים את שפתיי הכוסות, וטובלים בתערובת המלח והסוכר החום. מניחים בצד. רוצים להשקיע? צננו את הכוסות במקרר או במקפיא עד שהדרינק מוכן!

בבלנדר או מעבד מזון שמים את קוביות האבטיח, הרום, הקוואנטרו, מיץ לימון, קורט מלח ועלי נענע.

מעבדים עד לקבלת משקה אחיד אבל לא חלק מידי.

טועמים, מתקנים טעמים ומחזקים אם צריך בעוד רום. שימו לב, אנחנו עוד מוסיפים קאווה למשקה בשלב ההגשה, ככה, לפני שאתם מחזקים.

מוציאים את הכוסות המצוננות מהמקפיא, מוזגים את המרגריטה עד 3/4 גובה הכוס.

מוזגים מעט קאווה לכל כוס (אם אין או מעדיפים, אפשר גם סודה או כל יין מבעבע שאוהבים).

מעטרים בתפרחות נענע על פני הדרינק, ומניחים שמינית לימון על שפת הכוס.

צ'ירז! לחיים! חופשה נעימה וטעימה!



919 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page