top of page

גרנולה ביתית מופחתת קלוריות

עודכן: 18 ביולי 2023

מאז שחשפתי בפניכם את התכנית ששומרת עליי בחודש האחרון, עוזרת לי לתכנן איך לאכול בכל יום, כמה, למה, וכל זה בלי לעשות ויתורים על מה שאני אוהבת - לטעום בעבודה, לאכול בדייט עם בן זוגי, להתפנק על המבורגר מידי פעם, אני מקבלת מכם מלא תגובות מדהימות. קודם כל, מלא אנשים שנרשמו לתכנית. שנית, אנשים גם שמשתתפים בתכנית וגם שלא, ששואלים אותי - איך את מצליחה להתאפק?

כל היום את עובדת עם פחמימות, סוכרים - פיתויים.


גרנולה ביתית מופחתת קלוריות

אני לא אשקר לכם, זה לא תמיד קל. אבל זה הרבה יותר קל ממה שזה היה לפני חודשיים. מהסיבה הפשוטה שלפני חודשיים, ניסיתי לאכול ירקות, ואחרי שבועיים רציתי גם עוגה וגם המבורגר וגם פסטה. ואז נשברתי והקערה התהפכה על פיה. אני לא איזו אוכלת בינג'ית, ממש לא. מעולם לא הייתי. אבל יש תחושה שאם אני קצת חורגת, אז זה כבר לא משנה.


גרנולה ביתית

סליחה, הייתה תחושה. זו כבר לא התחושה שלי. היום. היום אני יודעת, שהיום שלי מורכב מכל האוכלים שאני אוהבת ואני מצליחה לאזן אותם בכמויות. אני גם יודעת, שזה אומר שמותר לי חתיכה בראוני, קפה עם חלב, חלה מידי פעם, אבל הכל, במעין סודוקו כזה שמסדר לי את היום. אז אם לא הצלחתי לאכול היום ארוחות מאוד גדולות ואני מאוד רעבה, אוכל בערב המבורגר. או אם בא לי חתיכה בראוני, אאזן את זה ביותר חלבונים אחר כך. לכל דבר יש תשובה, ובעיקר, אין כזה דבר "אסור".

הפתיח הארוך הזה, הוא בסך הכל הדרך שלי להגיד לכל מי שפנה ופנתה אליי ושאלו - איך את מתמודדת?

אני רוצה לעזור. אני רוצה לעזור לכם ולתת לכם גם את הכלים למצוא את מה שנכון לכם. אז לא, אני לא מוחקת את הבלוג 😏 אני עדיין אמשיך להעלות מתכונים מושחתים ומושקעים, שירחיבו את החיוך על שפתינו וימקסמו את שמחת החיים. אבל, אני אשתדל כמה שיותר לאזן את זה עם מתכונים לחיים. מתכונים ליומיום, כמו לדוגמה הגרנולה הזו.

כשכתבתי את המתכון לגרנולה, מיד שלחתי אותו לחן, הדיאטנית שמלווה אותי. ביקשתי ממנה לחשוב איתי האם נכון לעשות במתכון שינויים וביקשתי ממנה לככב את הגרנולה, כך שמי שנמצא גם בתכנית, יוכל לאכול בלי לחשוב פעמיים.

אז אם אתם בתכנית, דיאט אנג'ל, מנה מהגרנולה הזו היא 2 כפות והיא שווה 1 כוכב אדום. אין ספק, שהגרנולה הזו עדיפה על כל גרנולה קנוייה, היא ביתית, היא מורכבת מחומרי גלם איכותיים, והיא טעימה בטירוף. היא מכילה פחות שומנים וסוכרים מהגרנולות שבשוק, ואני ממליצה לאכול אותה עם יוגורט ופירות טריים, כארוחת ביניים.

אגב, כל זה רלוונטי גם אם אתם לא בתכנית 😂


|מה צריך לצנצנת גרנולה?

340 גר' שיבולת שועל (4 כוסות)

70 גר' שקדים פרוסים / גפרורים / מולבנים / שלמים (1/2 כוס)

35 גר' קשיו (1/4 כוס)

30 גר' זרעי חמניה (1/4 כוס)

45 גר' זרעי צ'יה (1/4 כוס)

110 גר' סירופ מייפל אמיתי (1/2 כוס)

קורט מלח ים אטלנטי


|אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-160 מעלות.

בקערה גדולה, מערבבים את שיבולת השועל, השקדים, הקשיו, זרעי החמניה, הצ'יה, המייפל והמלח.

מערבבים היטב את כל המרכיבים ושמים לב שהלחות של המייפל מגיעה לכל מקום.

התערובת תהיה מאוד פירורית, אבל ניכרת תהיה הלחות.

מעבירים למגש אפייה (אפשר עם נייר או בלי, אני אוהבת להשתמש בנייר אפייה), ומשטחים.

מכניסים לתנור ל-20 דקות.

לאחר 20 דקות, מוציאים את הגרנולה, ובעזרת כף מערבבים. שמים דגש על החלקים הלבנים יותר של התערובת, שיגיעו לקצוות המשחימים מהר יותר.

מחזירים לתנור ל-20 דקות נוספות.

אם הגרנולה השחימה באופן אחיד, הוציאו מהתנור.

אם המראה עדיין מאוד לבן, ערבבו שוב והכניסו לעוד 5-10 דקות.

הניחו לגרנולה להתקרר בטמפ' החדר, ולאחר שהתקררה העבירו לצנצנת או צנצנות סגורות היטב.


הצעת הגשה:

1 גביע יוגורט

5 תותים חתוכים

1/4 כוס אוכמניות

2 כפות גרנולה


ערבבו הכל יחד ובתיאבון!


גרנולה מופחתת קלוריות
1,365 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page