top of page

עוגיות ג'ינג'ר

עודכן: 13 באוג׳ 2023

פה לה לה לה לה, לה לה, לה לה!

אוקיי, אם אתם לא מזמזמים איתי שירי כריסטמס, מה לא בסדר אתכם?!

אני כמובן צוחקת ואיני שופטת, אבל אשתף אתכם שהתקופה הזו, של ממש עכשיו, היא אחת התקופות האהובות עליי בשנה. נכון, בארצנו הקטנה לא מרגיש בכלל סתיו, חוץ משעון החורף שכבר התחלף ומחשיך לנו את היום מוקדם מהמצופה. במקומות אחרים בעולם, כפי שאני נהנית לראות בימים אלה דרך הרשתות החברתיות ובסרטים (לפחות עד שאוכל לעלות על מטוס ולראות בעיניי), כבר יש שלכת צבעונית, מתוזמרת להפליא, כאילו ידעה שנכון לפזר כאן עלה אדום, כאן עלה צהוב, כאן עלה כתמתם, במקומות מסוימים אפילו כבר ראיתי שלג.


עוגיות ג'ינג'ר

אז נכון, אצלנו ממש לא מרגיש סתיו. אבל ביננו, אנחנו כבר כמעט שנה לא ממש מרגישים את מזג האוויר מבחוץ. אז למה לא להמשיך קצת לברוח לעולמות קסומים? בעולם הקסום שלי, הסתיו הוא תקופה מהממת. תקופה בה עדיין לא קר, אבל מספיק קריר כדי להוציא ז'קטים קלילים מהארון וללכת איתם פתוחים באוויר הפתוח. אפשר כבר ללכת עם מגפונים, אבל עדיין לא צריך מטריות. בסתיו בעולם הקסום שלי, יש ניחוחות של מאפי דלעת, קפה, צ'אי, ותבלינים כמו קינמון, הל, ציפורן, ג'ינג'ר ומוסקט. הסתיו שלי, מביא איתו גוונים חמים ונעימים, כאלה שקוראים להתכרבל בפוך, ולשם שינוי, לא כי הורדנו את הטמפרטורה במזגן. הסתיו שלי, מרמז שעוד מעט ויגיע החורף. אבל לא החורף הזה שיש לנו כאן. החורף של האגדות. חורף של שלג נקי וצחור, שמרגיש כמו פתיתים של צמר גפן ולא מתלכלך ממכוניות או אנשים. השלג שמביא איתו שירים של חג המולד ואורות צבעוניים. שלג שמביא תחושה של התחדשות ואווירה של שנה חדשה בפתח.

הסתיו שלי, והחורף שלי, הם סוג של פנטזיה על שנה חדשה וטובה יותר. אז מה הפלא שאני כבר מכורה?

כמו רוב הזיכרונות, סתיו וחורף, חוזרים אליי דרך האף. הניחוחות בתבלינים שיש בעוגיות הג'ינג'ר, הם תמצית החורף מבחינתי.

עוגיות ג'ינג'ר, יכולות להיות פשוטות, ויכולות להיות קצת יותר מושקעות. כך או כך, מדובר באחלה דרך להעביר את הזמן, עם ילדים או בלי. אבל הכי הכי חשוב, הן טעימות שאין דברים כאלה.

אני אוהבת את העוגיות שלי קצת יותר רכות, אבל למי שאוהב את העוגיות דווקא יותר פציחות, דקת אפייה יותר תעשה כמו תמיד את העבודה.


עוגיות ג'ינג'ר כריסטמס

|מה צריך ל-40 עוגיות ג'ינג'ר?

150 גר' חמאה רכה בטמפ' החדר

400 גר' סוכר לבן

2 ביצים שלמות

160 גר' מולסה (אפשר למצוא היום כמעט בכל סופר וחנויות הטבע. אם לא מצאתם, ניתן להשתמש גם בסילאן)

20 מ"ל חומץ רגיל - למה חומץ? החומציות עוזרת לשמור על המאפה רך, כמו כן נחוצה לפעולת הסודה לשתייה במאפה. האמינו לי, לא תרגישו כלל טעם של חומץ בעוגיות

525 גר' קמח לעוגות ועוגיות

1 כף סודה לשתייה

1 כף אבקת ג'ינג'ר

3/4 כפית קינמון טחון

3/4 כפית ציפורן טחון

3/4 כפית הל טחון

קורט מלח


עוגיות ג'ינג'ר אפויות

אייסינג מייפל:

80 גר' אבקת סוכר

2-3 כפות סירופ מייפל אמיתי


מתכון לעוגיות ג'ינג'ר

|אופן ההכנה:

  1. במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה והסוכר הלבן עד למרקם אחיד בלי גושי חמאה.

  2. מוסיפים את הביצים אחת אחת, וממתינים להטמעה בין הוספה להוספה.

  3. מוסיפים את המולסה והחומץ ומעררבים עד לקבלת תערובת אחידה.

  4. מוסיפים את כל היבשים בבת אחת ומעבדים עד לקבלת בצק אחיד.

  5. מעבירים לקערה ומקררים עד שהבצק מתייצב, כשעה.

  6. מחממים תנור ל-175 מעלות, טורבו.

  7. ישנן 2 אופציות לתצורת העוגיות. האופציה הפשוטה: יוצרים כדורים בגודל פינג פונג מהבצק, מגלגלים בסוכר חום ומניחים על תבנית אפייה ברווחים של כ-4 ס"מ בין האחד לשני. מקררים במקרר או במקפיא כ-10 דקות. אופים כ-10 דקות עד שהעוגיה מתפרסת על מגש האפייה ונוצרים סדקים על פני השטח. האופציה המושקעת: מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה מקומחים. הבצק מאוד דביק, וזה בסדר. מרדדים לעובי של כ-1/2 ס"מ. קורצים צורות, עדיף כמובן צורה של איש ג'ינג'ר ברד, אבל אפשר להשתמש בכל קורצן עוגיות. בעזרת פלטה מרימים בזהירות את העוגיות שקרצנו ומעבירים למגש אפייה ברווחים של כ-3-4 ס"מ. מקררים לפחות 10 דקות ואופים כ-10 דקות עד שפני השטח מתחילים להיסדק.

  8. מוציאים את העוגיות מהתנור ומניחים להן להתקרר.

  9. אם רוצים לקשט את העוגיות, מכינים אייסינג מייפל: מערבבים עם כף או לקקן קטן את החומרים לאייסינג המייפל, המרקם צריך להיות נוזלי אך יציב. הימנעו ממרקם נוזלי מידי. מעבירים לשקית זילוף או שקית סנדביץ'.

  10. מציירים פריסטייל בעזרת שקית הזילוף, פרצוף וכפתורים, אולי צעיף או כל קישוט שעולה על דעתכם וגורם לכם לחייך.

  11. זוללים בלי לחשוב פעמיים!


סתיו שמח וטעים לכולם!


עוגיות ג'ינג'ר מקושטות
1,524 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page