top of page

Beignets (בנייה - סופגניה איקונית לניו אורלינס)

עודכן: 1 בפבר׳

על Beignets שמעתם? המאפה האיקוני לניו אורלינס, אחת הערים הכי מרתקות בעיני בארה"ב, בעצם סופגניה מרובעת, לא ממולאת, מפוצצת באבקת סוכר. אין אדם בניו אורלינס (וזה כולל את התיירים) שלא פקד את קפה דו מונד המפורסם בבניה שלו. בטח חלקכם תוהים, איך מילה כמו Beignets שנשמעת צרפתית, והיא באמת צרפתית, מוצאת את עצמה כמשהו איקוני לעיר אמריקאית. ובכן, ניו אורלינס מפורסמת בקהילה הקריאולית צרפתית שלה. ניו אורלינס היא ממש כור היתוך בין תרבויות, כאשר הבולטות הן - קריאולית, צרפתית, אפריקנית ואמריקנית. אז אולי זה לא כל כך מפתיע שהבניה, עם השם הצרפתי והפנס האירופאי אבל הסטייל של אוכל רחוב מטריף, הוא המנה לאכול בעיר המשגעת הזו.

את ה- Beignets אולי ראיתם בסרט "שף" או בפרק או שניים של הקרדאשיאנ'ס, כי בואו. מדובר באחד המאפים האהובים על קים קיי וזה לא מפתיע כי הוא משובח.



כשרוני, כתבה לי במסגרת פעילות 70K שהיא רוצה להכין איתי Beignets כי סבא שלה מניו אורלינס, הסתקרנתי מאוד. רוני המהממת, עוקבת ותיקה שהייתה בכמה סדנאות ואפילו סייעה לי כשוליה באחת מסדנאות הזום שהעברתי בתקופה האחרונה. היא השתתפה בפעילות בה הזמנתי עוקבים לספר לי מה ירצו לאפות איתי, והסיפור המשפחתי שלה שבה אותי. תראו, רוב הזמן, אני מלמדת מתכונים. אבל כשיש לי הזדמנות ללמוד? הו וואו. אני קופצת על זה. הסיפור המשפחתי של רוני מאוד מעניין. כשאבא שלה היה קטן מאוד, אבא שלו, סבא שלה, סבא גדעון (גם סבא שלי היה סבא גדעון!!!) נשלח להפלגה מחיל הים לניו אורלינס. הוא כל כך התאהב במקום, שהחליט להישאר שם. המשפחה ביקרה אותו בניו אורלינס וכולם התאהבו, איך לא, בבנייה. אחחח הסופגניה המופלאה.

כשרוני התחילה להכין את ה- Beignets היא עשתה זאת לדבריה מתוך געגוע. ומאז, בכל אירוע מיוחד, שזה בעיקר חנוכה, כי בואו, למי עוד יש חג של מטוגנים, היא מכינה את המתכון שלה למאפה המופלא.

היום היא לימדה אותי גם איך להכין את המאפה, ואחרי כמה דיוקים קלים, אני גאה להציג בפניכם את המתכון המופלא שלה. תקשיבו. זה קליל הרבה יותר ממה שנראה לכם, וזה טעים בצורה קיצונית. לא להאמין שזה סך הכל בצק מטוגן ואבקת סוכר.

אז קדימה, בואו נכין Beignets ממש כמו בקפה דו מונד בניו אורלינס!


לחצו כאן לסרטון הדרכה להכנת Beignets:



אל תשכחו לתייג אותי בבנייה שלכם:

אינסטגרם: lioroooosh@

פייסבוק: Lioroooosh

טיקטוק: lioroooosh@




|מה צריך להכנת Beignets

250 מ"ל מים

200 גר' ריוויון

7 גר' שמרים יבשים

80 גר' סוכר

1 ביצה L

1 חלמון ביצה

700 גר' קמח לחם / קמח לבן

5 גר' מלח דק

45 גר' חמאה


שמן לטיגון


להגשה - אבקת סוכר והרבה!



|אופן ההכנה:

במיקסר עם וו לישה, שמים את כל המרכיבים לבצק, כאשר מתחילים עם הנוזלים בתחתית הקערה - מים, ריוויון, שמרים, סוכר, ביצה, חלמון ביצה, קמח, מלח וחמאה.

לשים את התערובת כ-15-20 דקות, מתחילים במהירות נמוכה, ואם צריך מעלים למהירות נמוכה בינונית. לפי הצורך, מורידים מצידי הקערה כדי לערבב טוב יותר.

התערובת תהיה בצק דביק יחסית, אבל חלק, חזק ואלסטי.

מעבירים את הבצק לקערה משומנת קלות ומכסים.

מתפיחים כ-1-1.5 שעות בטמפ' החדר.



מחלקים את הבצק ל-2 בעזרת קלף פלסטיק לעבודה עם בצק, ומעבירים כל חתיכה בתורה למשטח עבודה מקומח מאוד. מקמחים היטב את הבצק, כאמור הוא מאוד דביק. מרדדים את הבצק למלבן עבה יחסית, בעובי של 1.5-2 ס"מ. בעזרת גלגלת פיצה, חותכים מלבנים, מנסים שיהיו באותו הגודל.

מעבירים את מלבני הבצק למגש אפייה מרופד בנייר אפייה. מברישים את הקמח העודך מתחתיכות הבצק עד כמה שניתן.

מניחים את מלבני הבצק שחתכנו לתפיחה סופית של 10-15 דקות.

בינתיים, מחממים שמן לטיגון, לטמפרטורת טיגון של 160-190 מעלות צלסיוס.

ממשיכים לחתיכת הבצק השנייה באותו האופן כמו עם הראשונה.

מטגנים את ה- Beignets ממש כמו סופגניות - כמה דקות מכל צד עד להשחמה טובה כזו.

מעבירים את הבנייה המטוגנים לרשת צינון.

מפדרים את הבנייה בהמון, אבל המון אבקת סוכר ומגישים!

הכי טעים חם מהטיגון!

בתיאבון!





264 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page