top of page

שוקו חם עשיר עם צ'ילי חריף וקצפת


אחרי חודשיים של תכנון, בסופ"ש האחרון לקחתי שישי-שבת חופש. סימנתי ביומן, נאלצתי להגיד הרבה את המילה "לא", קבעתי עם בחיר ליבי ובסופ"ש הסוער הזה שעבר עלינו, בילינו לילה במלון. כל חלומותינו התגשמו, היינו במלון בלי לצאת מהמיטה משישי אחרה"צ עד שבת בבוקר המאוחר, הזמנו וולט לחדר, ראינו סרטים, שתינו הרבה יין וישנו בלי שעון מעורר. בחיי, כל מה שרציתי.

לפני זמן מה דיברנו על סרטים נהדרים שנראה, והתחלנו להוריד כמה אולדיז. כך יצא שבסופ"ש הסוער הזה, ראינו את הסרט הקלאסי "שוקולד". כן, אותו הסרט המפתה עם ז'ולייט בינוש וג'וני דפ.

מסקנות: הסרט עדיין מקסים ולחלוטין עובר את מבחן הזמן. מחפשים סרט לסופ"ש סוער? לכו עליו.

מסקנה שידענו כבר, אסור לצפות רעבים.

מסקנה שמלווה אותי כנראה מילדות כשראיתי את הסרט הזה בקולנוע: השוקו הכי מפתה בתולדות כל הזמנים.

עוד מילדות אני מפנטזת על השוקו מהסרט "שוקולד". כנראה שבדומה לג'וני דפ, גם הוא הפייבוריט שלי. אל תטעו, כנראה שבתקופה הקרובה יהיו כאן הרבה ספיישלים בעקבות הסרט, כי בתכלס - הרבה זמן לא הקדשתי מתכונים וזמן איכות לחומר הגלם האהוב.

אבל חשוב לי להתעכב על השוקו.

|תיאור גרפי:

בסרט "שוקולד", מופיע כוכב, דמות משנה לכאורה, בדמות שוקו במתכון בן 2000 שנים. הבנתי את זה רק אתמול, אבל בתכלס, מדובר במשקה קקאו, אותו הקקאו שנוהגים לשתות בטקסי קקאו שמתקיימים עד היום. זה לא בדיוק שוקו, אלא ממש משקה שנותן כבוד לקקאו, לטעם הייחודי שלו ולתכונות שלו כמו, המרצת קצב פעימות הלב, הפרשת אנדרופינים, וכדומה. בסרט אנחנו כנראה רואים גרסה המותאמת יותר לעיניים הגרגרניות שלנו. ממש שוקו חם, אבל סמיך, לא כמו השטות שאנחנו רגילים אליה, עם צ'ילי חריף וקצפת.

בואו נשים את זה על השולחן כבר עכשיו: חלב חיוור עם קצת שוקולד זה לא שוקו. סורי.

שוקו אמיתי, צריך להיות בדיוק כמו מה שאנחנו רואים בסרט. משקה סמיך ועשיר, לא מקורנפלור, אלא משוקולד אמיתי, לא כזה שהסמיכו אותו אלא כזה שפשוט לא מהלו אותו בהרבה נוזל, כזה שיותר מספל יכולה להרוג אדם. כזה, שאחרי שלוק, יש שובל סמיך של שוקו מהמקום בו נגעו השפתיים לשארית המשקה בספל.

אז אחרי לדעתי 2 עשורים של כמיהה לדבר הזה, חזרנו הביתה והכנו יחד, שוקו אמיתי, סמיך וחם עם צ'ילי חריף וקצפת.

זה היה מושלם, זה היה טעים, זה היה שוקו למבוגרים בלבד.

אז אם אתם מזדהים איתי, לגבי התכונות שחייבות להיות לו, לשוקו הזה שמבוגרים אוהבים, ואם אתם מוכנים למשקה כבד אבל מספק בטירוף בו זמנית, המתכון הזה הוא בול בשבילכם.

|שוקו למבוגרים, כמו בסרט "שוקולד" - 2-3 ספלים אישיים:

150 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה

200 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה

250 גר' שוקולד מריר איכותי

2 כפיות צ'ילי חריף מיובש + זרזיף לקישוט

קורט מלח

|אופן ההכנה:

150 מ"ל שמנת מתוקה, מיועדים לקצפת שמעל השוקו. כמות כזו קטנה, אפשר להקציף ביד, כמו שתראו את אורי עושה בתמונות.

אורי היה סקפטי, בכנות, אבל אפילו הוא נדהם לגלות שאחרי כמה דקות באמת נוצרת קצפת, אוורירית, קטיפתית ומושלמת. הסוד הוא לשחרר את המרפק, ולהניע את המטרפה מצד לצד בנמרצות עד שמתחילות להיווצר בועיות קטנות, ולאט לאט להסמיך.

הקצפת לשוקו לא צריכה להיות מוקצפת מידי, אלא ממש במרקם רך כמו ממרח. הקצפה של 70%.

בינתיים, בסיר קטן, נרתיח 200 מ"ל שמנת מתוקה עם 2 כפיות צ'ילי חריף מיובש וקורט מלח.

תקשיבו, חריפות ושוקולד זה עניין של טעם אישי. אני באופן אישי אוהבת להרגיש את החריפות, אחרת כל העניין מבוזבז בעיניי. אז חשוב לטעום. למה אנחנו מרתיחים את השמנת והצ'ילי יחד? כדי לעשות אינפיוז. בעצם כאן אנחנו משחררים את הטעם של הצ'ילי אל השמנת. אחרי הרתיחה, טעמו את הנוזל. אם צריך להוסיף צ'ילי זה הזמן. איך תדעו אם צריך? השוקולד יגנוב חלק מהחריפות. כך שאם הטעם החריף לא מאוד מורגש - צריך להוסיף צ'ילי.

לאחר הרתיחה, כבו את האש מתחת לסיר והוסיפו אליו 250 גר' שוקולד מריר איכותי.

מה זה שוקולד מריר איכותי? זה לא השוקולד שכתוב עליו "60% מוצקי קקאו". זה כיוון סבבה, אבל זה לא מה שזה אומר.

שוקולד איכותי, הוא שוקולד בו נעשה פחות שימוש בשומן צמחי, ויותר שימוש בחמאת קקאו. לרוב, זה לא השוקולד שתמצאו בסופר. אם בא לכם להשקיע, תוכלו למצוא שוקולד נהדר שיתאים למתכון הזה בחנויות המתמחות. יצרנים נהדרים: ווייס, ולרונה, קוקו בארי, קאליבו. אני השתמשתי בשוקולד מריר 64% של ווייס.

(כן, כמובן שיש משמעות לכמות מוצקי הקקאו, אבל אין לייחס לה את המשמעות היחידה. היא אומרת לנו כמה מריר יהיה השוקולד, לדוגמא, אם אתם אוהבים שוקולד מריר בטירוף, אולי אתם טיפוסים של 80% מוצקי קקאו. מאידך, גם שוקולד חלב יכול להיות איכותי בטירוף למרות שהוא מכיל 34% מוצקי קקאו. ישנם עוד מרכיבים. הם משפיעים על המרקם ועל המוצר הסופי. חמאת קקאו היא אחד השומנים האיכותיים, הבריאים והיקרים בטבע ורובה הולכת לשימוש בתעשיית הקוסמטיקה. לכן המודעות אליה בשוקולד שלנו, באופן אירוני לא מאוד גבוהה. אבל זה מה שאתם מחפשים).

לאחר שהוספתם את השוקולד לשמנת, חכו דקה (או הזמן שלוקח לקרוא את הפסקה הקודמת), וערבבו בעזרת לקקן את התערובת. תקבלו משקה שוקולדי וסמיך ומופלא. ברגע שהקרם אחיד וחלק, מזגו אותו לספלים. אין צורך לחמם אותו, זו הטמפרטורה המושלמת לשתות אותו. אם תנסו לחמם אותו במצב הזה תסתכנו בלשרוף את השוקולד.

בעזרת כפית, הניחו שמנת מוקצפת על השוקו, ובזקו מעט צ'ילי חריף.

קחו שלוק ותתענגו.

בתאבון, וחורף מלא תשוקה שיהיה לנו.

אהבתם את המתכון? הכנתם אותו?

איזה כייף!

תייגו אותי וספרו לי - lioroooosh@

1,409 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page