גלידה נוטלה
- Lior Mashiach

- 27 במאי
- זמן קריאה 2 דקות
אני מאוד אוהבת גלידה. מאוד. אבל אני אוהבת גלידה טובה, במרקם אלסטי וקטיפתי, עם טעמים חזקים וטובים. הרבה פעמים, כשבא לי גלידה, לפעמים מאוד ספציפית, אי אפשר להשיג את הגלידה שאני רוצה בחנויות.
לדוגמה, גלידה נוטלה - אני רואה מלא סרטונים ממקומות שונים בעולם, בהם אפשר לקנות גלידה נוטלה, ממש, של נוטלה. נגיד באיטליה, או ארה"ב. כאן? אין להשיג את הגלידה הזו.
ראיתי כבר כמה וכמה סרטונים עליה, עושה רושם שהיא מעולה, ואני? מה איתי? לא מגיע לי לנסות אותה גם?
אז החלטתי לעשות מעשה. החלטתי להפסיק לחכות. החלטתי להתחיל סדרה, ולהכין את הגלידות שבאמת בא לי לאכול, ואי אפשר למצוא בחנויות.
אך מתבקש שגלידה נוטלה, תהיה הראשונה.
זו גלידה להכנה במכונת גלידה - אני השתמשתי בקרימי של נינג'ה, אפשר גם במכונת גלידה רגילה.
התוצאה לא פחות ממושלמת: מרקם מושלם, קטיפתי ואלסטי כמו שאני אוהבת, הטעם פשוט מושלם, נוטלה, אבל לא מתוק מידי. בקיצור...
בואו נכין גלידה נוטלה!

|מה צריך להכנת גלידה נוטלה
480 גר' שמנת להקצפה / מסקרפונה
240 גר' חלב 3% שומן
130 גר' סוכר
5 גר' מלח
1 כפית תמצית / מחית וניל
6 חלמוני ביצה L
300 גר' ממרח נוטלה
|להגשה:
ממרח נוטלה מומס
לצפייה בסרטון ההכנה:
הכנתם? אל תשכחו לתייג אותי:
אינסטגרם: lioroooosh@
פייסבוק: Lioroooosh
טיקטוק: lioroooosh@
|אופן ההכנה:
שמים בסיר בינוני שמנת, חלב, סוכר, וניל ומלח וטורפים על חום בינוני עד לסף רתיחה.
בקערה נפרדת טורפים את החלמונים.
כשתערובת השמנת מגיעה לסף רתיחה, לאט, מוזגים ממנה לתוך החלמונים תוך כדי טריפה מתמדת כדי לא לבשל את החלמונים.
מחזירים את כל התערובת לסיר ומערבבים עם כף עץ על אש נמוכה עד שהתערובת מגיעה ל-79-82 מעלות צלזיוס.
עוד אינדיקציה לבדיקה - התערובת תצפה את גבה של כף העץ, אם נעביר עליה אצבע נקייה, הקרם יישאר במקום ולא יכסה את סימון האצבע.
מסירים מהאש, מוסיפים את הנוטלה לתערובת החמה ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
מוזגים לכלים להקפאה של נינג'ה קרימי, או מקררים לחלוטין לפני שמעבירים במכונת גלידה.

אם משתמשים בנינג'ה קרימי - מכסים ומעבירים למקפיא ללילה.
לאחר לילה, מעבירים בנינג'ה קרימי על תכנית "ג'לטו".
אם משתמשים במכונת גלידה - מקררים לחלוטין במקרר, ומעבירים במכונת גלידה עד להקפאה.
מגישים עם ממרח נוטלה מומס קלות.
בתיאבון!





תגובות