ליאור משיח

28 אוק 20173 דקות

שומשום, דבש ומלח - הידעתם?

אני חושבת שיש רגעים בהם המוח שלי מנסה למתוח גבולות. זה לא נשמע כמו משהו שיהיה טעים בוודאות, זה לא משהו שניסיתי בעבר, אין לי על מה לבסס.. כלום בעצם. אבל המוח משדר לי שאם אגיד את זה למישהו בקול רם, זה כנראה סימן שזה יעבוד.

צילם: דרור עינב

״כן, אז אני אכין לכם טארט שומשום שחור ודבש מלוח, ופאי צ׳אי״, אמרתי למאור כשביקש ממני להביא את הקינוחים לארוחת ערב שארגן. ״וואו, זה נשמע מגניב ממש, זה טעים?״ הוא שאל. וואלה... אין לי מושג. אף פעם לא עשיתי את זה.

הכנתי טארט שומשום שחור ודבש מלוח, טעמתי את הבלילה, ועפתי. זה היה פשוט מדהים. זה לא היה דומה לכלום, למרות שיש אנשים שטוענים שזה מזכיר מעט חלבה. בעיניי זה משהו אחר לגמרי, ומיוחד בטירוף.


העליתי את התמונה לקבוצה ״אוכלים את הראש״, בפייסבוק, והקריאות למתכון התחילו לזרום. אפילו הזכירו לי שאני בנאדם גרוע כי לא העליתי עדיין את המתכון.

פייר? צודקים.

אבל מי חשב שזה יהיה כזה מוצלח? אז החלטתי שאין יותר תירוצים. אני רוצה לחלוק אתכם את המתכון הזה. אני צריכה לחלוק אתכם את המתכון הזה. אתם צריכים לחוות את הדבר הזה, ואם זה לא יהיה אצלי, זה ייאלץ להיות אצלכם בבית.

בקיצור, הנה המתכון שלי ל:

טארט שומשום שחור ודבש מלוח

| לבצק:

2 1/2 כוסות קמח לבן

1/2 כפית מלח

3 כפיות סוכר

200 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות

2 כפות חומץ רגיל

כ־1/2 כוס מים קרים

| אופן ההכנה:

במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את הקמח, המלח, הסוכר והחמאה עד שהחמאה הופכת לגרגירית. מאחדים את החומץ והמים הקרים, מוסיפים בכל פעם כף למיקסר.

ברגע שנוצר בצק, מעבירים למשטח העבודה. משטחים ועוטפים בניילון נצמד. מקררים כשעה.

בין שני ניירות אפייה מרדדים את הבצק לעובי של כחצי ס"מ. משטחים על תבנית טארט מקפידים שלא יהיו חורים בבצק. חותכים את הבצק המיותר ומקפיאים.

צילם: דרור עינב

| המלית:

113 גר׳ חמאה מומסת

180 גר׳ סוכר

1 כף קורנפלור

½ כפית מלח

1 כפית תמצית וניל

100 גר׳ דבש

80 גר׳ מחית שומשום שחור

3 ביצים

120 גר׳ שמנת מתוקה

2 כפות חומץ

1 כף מלח מאלדון או מלח ים אטלנטי


בואו נדבר על חומרי גלם!

  • דבש

אני חולת דבש. בחיי. בעיני מדובר בחומר גלם מופלא, ודי לא מוערך. אני משתמשת בדבש של משק פתורה, היום אפשר למצוא מוצרים שלהם בחנויות בוטיק, או באתר שלהם.

אני תמיד מבקשת שישלחו לי קצת מהכל, כדי קצת לגוון בטעמים, אבל כל דבש יעבוד בטארט הזה.

  • מחית שומשום שחור

בעוד שאפשר למצוא היום כמעט בכל סופר שומשום שחור, מחית שומשום, או כמו שקוראים לזה בחלק מהחנויות ״טחינה שחורה״, עדיין לא. אפשר למצוא מחית שומשום שחור או טחינה שחורה כמעט בכל חנויות הטבע, וברשת ״מזרח מערב״.

למה להשתמש במחית שומשום שחור ולא בטחינה? פשוטה? מהמזווה?

מי שלא בטוח האם כדאי לו להשתמש בשומשום שחור, מוזמן לעשות בדיקה. תכינו את הטארט עם טחינה, ותכינו אותו עם מחית שומשום שחור. אני מבטיחה לכם שההבדל יהיה ניכר, אבל בסופו של דבר, מדובר בעניין של טעם.

אני מעט משוחדת, ומעט מכורה לשומשום שחור. אני מודעת לכך שזה לא מתאים לכולם, אבל אני חושבת שהתוצאה במקרה הזה תפתיע אתכם, ובגדול!


| אופן ההכנה:

בקערה גדולה מערבבים את החמאה המומסת עם הסוכר והקורנפלור. מוספים את המלח, תמצית הוניל והדבש וטורפים.

מוסיפים את מחית השומשום השחור וטורפים למסה אחידה.

מוסיפים את הביצים אחת אחת.

מוסיפים את השמנת החמוצה והחומץ וטורפים לקבלת מסה חלקה, אחידה ואפורה.

מוזגים את המסה אל תוך קלתית הפאי הקפואה שהכנו.

אופים בתנור שחומם ל-180 מעלות כ-35-40 דקות עד שמרכז הטארט מתייצב.

מוציאים מהתנור מיד מפזרים מלח מאלדון או מלח ים אטלנטי.

מניחים להתקרר.

עדיף להגיש בטמפ׳ חדר.

צילם: דרור עינב

טארט שחור משחור, במבט ראשון נראה כמו טארט שוקולד, אבל כל כך שונה... כל כך רחוק משוקולד. לא מתוק מידי, לא כבד מידי, אחד הדברים הכי מיוחדים שיכנסו לפה שלכם.

הכנתם את הטארט? ספרו לי על התוצאה.

עד אז, שיהיה לכולנו שבוע מופלא!

#סדנתאפייהתלאביב #סדנאותאפייהבתלאביב #סדנתבישולבתלאביב #סדנתבישולתלאביב #סדנתקינוחיםבתלאביב #סדנאותקינוחיםתלאביב #מתכונים #מתכוניםמנצחיםתלאביב #מתכוןלפאימושלם #מתכוןלפאיסדנתאפייההבתלאביב

    7470
    0